سعیدیان در جمع گروه صنفی مهندسان مکانیک به ابهامات پاسخ داد

سعید سعیدیان رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، دریکی از گروه‌های صنفی که متعلق به مهندسان مکانیک‌ بود حضور یافت و به سؤالات اعضای این گروه پاسخ داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، اگرچه شروع سؤالات مربوط به تمدید پروانه بود، ولی قاطبه سؤالات مربوط به تعرفه خدمات سال ۹۹ و مصوبات هیأت ۵ نفره بود مهندس سعیدیان پاسخگوی اعضای گروه بود.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، تمدید پروانه را با توجه به مکاتبه اخیر اقای مهندس عبدی قُهرودی، سرپرست دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی تا پایان سال ممکن دانست.
سعیدیان در پاسخ به مکاتبه اعضا و تعرفه‌های خدمات مهندسی به تشریح قوانین و اقدامات هیأت مدیره سازمان پرداخت و گفت: طبق رویه و مبنای هرساله، شورای مرکزی هزینه ساخت را اعلام می‌کند. شورای مرکزی در پایان سال ۹۸ هزینه ساخت و بر اساس آن تعرفه جدید خدمات مهندسی را اعلام کرد که البته شاید در آن تاریخ، تعرفه اعلامی غیرمنطقی نبود که البته همان تعرفه هم با اشکالات وزارت راه همراه بود که درنهایت موردپذیرش قرار گرفت؛ اما تورم سنگین هزینه‌های ساخت در ماههای اخیر موجب افزایش چشمگیر ان شد. طبق مقررات موجود هیأت مدیره می‌تواند پیشنهاد  افزایش ۲۵ درصدی تعرفه را دهد که باید به تائید و تصویب هیأت پنج‌نفره استان برسد. این دوره هیأت مدیره بر اساس بندهای ۱۷-۳ و ۱۷-۶  جمعاً خواستار ۵۰ درصد افزاایش شد که البته در هیچ دوره‌ای پیشنهاد ‌نشده بود و به‌عنوان نماینده اعضای سازمان تمام تلاش خودم را انجام دادم. هرچند مسئولان  ملاحظات خود رادارند و در تلاش برای کنترل قیمت‌ها هستند. در این جلسه تمام تلاش خودم را انجام داده و هر اقدامی که لازم باشد انجام می‌دهم. اما  افزایش بیش از ۲۵ درصد نسبت به تعرفه اعلامی شورای مرکزی در هیچ سالی تاکنون محقق نشده است.
سعیدیان افزود:  افزایش بیش از ۲۵ درصد تعرفه اعلامی شورای مرکزی در هیچ سالی انجام‌نشده است. در هیأت ۵ نفره با تمام وجود برای به‌روزرسانی تعرفه تلاش کرده و می‌کنم .
سعیدیان همچنین در پاسخ به لزوم شفاف‌سازی‌ها در سازمان نیز گفت: به شفاف‌سازی اعتقاد و ایمان‌دارم و تمام تلاشم را در راستای شفاف‌سازی‌ها انجام داده‌ام. از ابتدای سال تمام ارجاعات حقیقی و حقوقی در سایت سازمان اطلاع‌رسانی کردیم. همچنین تمام مصوبات و مشروح مذاکرات هیأت مدیره و هیأت و مصوبات هیئت رئیسه سازمان هر هفته در سایت و کانال سازمان قرار می‌گیرد و نمایه شدن مصوبات هیأت رئیسه اتفاقاً تصمیم هیأت رئیسه دوره دوم بود که به‌منظور آگاهی اعضای محترم و در راستای شفاف‌سازی انجام می‌شود. برای شفاف‌سازی‌ها هزینه داده و خواهم داد چراکه معتقدم شرط لازم و البته نه کافی برای مقابله با فساد، شفافیت است.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران در پاسخ به دریافتی‌های هیأت مدیره گفت: دریافتی‌ها شاید یک موضوع کاملاً شخصی باشد ولی بنده و برخی دیگر از اعضای هیأت مدیره داوطلبانه میزان دریافتی‌های خود را در گروه قراردادیم و تقریباً دریافتی‌ها به همین صورت است.
سعیدیان همچنین در پاسخ به سؤال بیمه تأمین اجتماعی و تفاوت آن با خویش‌فرمایی گفت: در بیمه خویش‌فرمایی سابقه کار برای افراد در نظر گرفته نمی‌شود ولی در بیمه مهندسی برای اعضای ما سابقه محسوب می‌شود.
وی در پایان با اشاره به این موضوع که هیچ‌گاه خود را از اعضای سازمان جدا ندانسته‌ام گفت: مشکلات شما، مشکلات ما هم هست. مطالبات همه مایکی است، همواره تمام تلاش خود را انجام داده‌ام تا مطالبات به‌حق جامعه مهندسی را پیگیری کنم. در جلسه هیأت ۵ نفره به‌عنوان نماینده‌تان  تمام تلاشم را کردم  و بیش از نیمی از زمان جلسه به اصرار برای افزایش تعرفه گذشت و در تمام مدت جلسه خواستار مطالبات اعضا شدم.
مصوباتی داشتیم که خواسته قاطیه اعضای سازمان بود. موضوع ۴ ناظره شدن، موضوع مجری  ذی‌صلاح و گاز دو پوندی، از مصوبات خوب جلسه بود.
 همان‌گونه که قبلاً هم گفتم با تعرفه پایین، مهندسان توانمند و کیفی ما  از صنف خارج می‌شوند و این موضوع به ضرر جامعه مهندسی و به ضرر کل جامعه است. تمام تلاشم را می‌کنم  و البته حضور در صحنه و مطالبه جامعه مهندسی در اتخاذ تصمیم، مهم   و تأثیرگذار است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;