سعیدیان: تعرفه خدمات نظام مهندسی را واقعی کنید

رئیس سازمان نظام مهندسی تهران: پیشنهاد ارزیابی مجدد قیمت ساخت و ساز به منظور دستیابی به تعرفه مناسب مهندسی به شورای مرکزی ارایه شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس سعیدیان، بر اساس سؤالی که اعضای محترم از تعرفه پرسیده بودند به فرایند تعرفه گذاری خدمات مهندسی اشاره نمود و گفت: شورای مرکزی ابتدای هرسال، قیمت ساخت گروه‌های ساختمانی را اعلام می‌نماید که بر اساس آن جداول تعرفه برای گروه‌های ساختمانی استخراج و اعلام می‌گردد مطابق مقررات هیأت مدیره این اختیار دارد تا ۲۵ درصد افزایش را به هیئت پنج‌نفره پیشنهاد دهد که البته باید به تائید و تصویب هیأت ۵ نفره در استان تهران برسد.
سعیدیان ادامه داد: اعضای هیأت ۵ نفره استان تهران، معاون وزیر راه، معاونت شهرسازی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، معاونت عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی استان و رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران هستند و سازمان در تعرفه‌های خدمات مهندسی تصمیم‌گیرنده نهایی نیست.
نماینده سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران در هیأت ۵ نفره استانی با اشاره به فرایند اعلام هزینه ساخت در سال جاری توسط شورای مرکزی تشریح کرد: هیأت مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران تعرفه پیشنهادی شورای مرکزی را به‌هیچ‌وجه کافی ندانست و بر اساس دو بند مطرح‌شده در آیین‌نامه علی‌رغم آنکه در هیچ دوره‌ای این کار انجام‌نشده بود، با قاطعیت ۵۰ درصد افزایش تعرفه پیشنهادی را مصوب نمود و من نیز به‌عنوان نماینده اعضا و نماینده هیأت مدیره در هیأت پنج‌نفره تمام تلاش خود را برای دفاع از این مصوبه انجام دادم و درنهایت هیأت پنج‌نفره با افزایش حداکثر ۲۵ درصد تعرفه موافقت نمود.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران افزود: البته ما تلاش خود را خواهیم داشت و با پیگیری‌ها امیدواریم، شورای مرکزی مجدداً قیمت‌ها را در همین مقطع سال بروز رسانی نماید.
وی همچنین بابیان اینکه از اول آذرماه فیش‌های خدمات مهندسی توسط سازمان نظام‌مهندسی صادر خواهد شد گفت: یکی از دستاوردهای آن اینکه من‌بعد افزایش تعرفه و یا هر مصوبه‌ای که تغییرات در تعرفه را الزام کند بلافاصله توسط سازمان عملیاتی خواهد شد.
سعیدیان در خصوص فیشی شدن طراحی افزود افزایش کیفیت ارائه نقشه‌ها و همچنین واقعی شدن قیمت‌ها از دستاوردهای این اقدام است.وی  بابیان اینکه اولویت سازمان برای واقعی شدن قیمت‌ها کیفیت ساخت‌وساز است و در این مورد با مکاتبات انجام‌شده از دفتر خدمات الکترونیک خواستیم در تمام متراژها، فاز ۲ طراحی را دریافت نمایند، تشریح کرد:  سامانه‌ای پیش‌بینی شد تا هزینه دریافتی مستقیماً به‌حساب طراح واریز شود.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران همچنین، در مورد وام‌های پرداختی به اعضا گفت: وام‌های پرداختی از طریق بانک رسالت با کارمزد ۲ درصد مورد تصویب هیأت مدیره سازمان قرار گرفت و تاکنون نزدیک به ۳۰ هزار وام به اعضای سازمان پرداخت‌شده است که ان‌شاءالله با تصویب هیأت مدیره و افزایش اعتبار در بانک رسالت، تلاش خواهیم کرد، به سایر اعضا که در صف وام هستند نیز، پرداخت شود.
وی، همچنین پیرامون موضوع چهار ناظره شدن و مجری ذی‌صلاح نیز گفت: این دو موضوع از خواسته‌های به‌حق سال‌های دور اعضا بود که مدت‌ها برای انجام آن تلاش شد که ابتدا با تفاهم با شهرداری تهران و درنهایت با تصویب هیأت ۵ نفره استانی، این موارد به فرجام رسید و در ۴ ناظره شدن ساختمان‌ها از ابتدای آذرماه سال جاری اجرایی خواهد شد.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران بابیان اینکه باید نقاط ضعف خود را برطرف کنیم و با پرهیز از کم‌کاری خدمات خود را به نحو احسن انجام دهیم افزود: اگر خدمات مهندسان به‌صورت درست و به نحو احسن انجام شود، کمتر شاهد حضور افراد فاقد صلاحیت در چرخه ساخت‌وساز خواهیم بود.
وی با اشاره به تلاش سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران برای اثرگذاری بیشتر حضور مجریان گفت: با عملیاتی شدن ارتباط کارتابلی مجری و ناظر و درنهایت تهیه نقشه‌های چون ساخت، فرایند صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان‌ها تسهیل خواهد شد.
سعیدیان به دوره مسئولیت ناظران اشاره نمود و با طرح موضوع مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان گفت: ساختمان همچون موجود زنده است و نیاز به نگهداری دارد و امیدواریم با تلاش‌های انجام‌شده، از ابتدای سال ۱۴۰۰،  شاهد عملیاتی شدن مبحث ۲۲ باشیم.
وی در مورد مسئولیت‌های حرفه‌ای بابیان فعالیت‌های انجام‌شده در خصوص بیمه‌های گروهی انجام‌شده توسط سازمان، خدمات بیمه‌ای سازمان به اعضا را از فعالیت‌های خوب و مثبت در این خصوص برشمرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;