سعیدیان: اجرای مبحث۱۴ و ۱۹ ضرورت اصلی دوران پساکرونا

سعید سعیدیان رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران، با بیان اینکه در مباحث و مقررات ملی ساختمان مبحث ۱۴ در حوزه تاسیسات و تهویه هوا نظارت‌های کافی وجود داشته است، گفت: با توجه به آن که ویروس کرونا یک ویروس جدید و یک پدیده نوظهور است باید دقت در حوزه این مباحث بیشتر شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، سعیدیان ادامه داد: ما در بحث فضای ساختمانی تاسیسات بیمارستان و رعایت مبحث ۱۴ مشکلاتی داشتیم و داریم البته باید با توجه به شیوع ویروس کرونا این موضوع و مسئله به صورت جدی تر دنبال شود.
سعیدیان توضیح داد: بحث های سرمایشی و گرمایشی و مقررات ملی ساختمان یک مبحث بسیار مهم در حوزه ساختمان سازی است که به صورت کامل توسط مهندسان رعایت می‌شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران تصریح کرد: ویروس کرونا باعث شده که در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای جهان سوم بسیاری از معیارها و سرانه ها تغییر کند و این موضوع به صورت جدی در زندگی مردم تاثیر و آثار بیشتری را به دنبال خواهد داشت.
سعیدیان بیان کرد: ساخت و سازها به گونه ای شده که فضای باز در ساختمان ها و اجرای مبحث ۱۴ قانون مقررات ملی ساختمان به صورت جدی تر دنبال می‌شود.
او بیان کرد:کرونا در طراحی ساختمان ها و صنعت ساختمان سازی تاثیر گذار خواهد بود و بحث های گوناگونی در این زمینه ابلاغ شده است که اجرای آن توسط  برخی از مهندسان الزامی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: با توجه به آنکه مهندسان سعی می‌کنند که تمامی مباحث را کنترل و رعایت کنند، استقبال مردم هم باید از این موضوعات بیشتر شود چرا که این موضوعات یک حلقه های به هم پیوسته بوده و رعایت این قوانین ضروری است حتی اگر اجرای برخی از این مباحث هزینه بر باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: در اجرای این موضوع حساسیت بسیار زیادی وجود دارد و در حوزه محیط زیست و بحث ساختمان سازی هم این موضوع بسیار با اهمیت است و باید دست به دست هم دهیم تا اجرای آن در کشور با جدیت بیشتری دنبال شود.
او ادامه داد: اجرای تمامی مباحث، قوانین و مقررات ملی کشور از جمله مبحث ۱۴ و مبحث ۱۹ قانون مقررات ملی ساختمان، بسیار مهم است و ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که بر این موضوع توجه بیشتری شود.
سعیدیان ادامه داد: آنچه که در ساختمان ها تجاری و مجتمع ها طراحی می شود با هماهنگی شهرداری و نظام مهندسی انجام می شود که البته باید در این موضوعات فرهنگ‌سازی بیشتری به ویژه در حاشیه شهرها صورت گیرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;