سازه های فولادین قزوین استاندارد می شوند

مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: درحال حاضر در زمینه عمرانی و ساخت‌وساز، مقاومت بتن و استاندارد بودن آن مطرح است و سال گذشته به دلیل عدم توجه به سازه‌های فولادی در مقاوم سازی فعالیت‌های ساختمانی با مشکل مواجه بودیم و برای حل این مشکل استاندارد سازه‌های فولادی دریافت شد و طی شش ماه آینده شاهد اجرای قانونی آن خواهیم بود.
به گزارش تاسیسات نیوز، سیروس صارمی در نشست شورای استاندارد استان که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: پیام روز ملی استاندارد در سال جاری “چشم انداز مشترک برای جهانی بهتر” است و با توجه به این شعار می‌توان مردم دنیا را به همکاری و همگرایی دعوت کرد.
مدیرکل استاندارد استان قزوین ادامه داد: با توجه به تاثیر کرونا بر زندگی مردم و ایجاد مشکلاتی در سطح جامعه، دنیای پساکرونا متفاوت از پیش خواهد بود و سازمان استاندارد نیز با انتخاب شعار مناسب سال ما را به مسیر درست هدایت خواهد کرد.
وی عنوان کرد: در راستای شعار سال استاندارد، اداره کل استاندارد استان در پی تعامل با مردم و سازمان‌ها است تا بتواند با در نظر گرفتن استاندارد در راستای توسعه استان بیش از پیش قدم بردارد.
این مسئول بیان کرد: استانداردسازی از جمله محورهای توسعه در حوزه استاندارد است و در استان قزوین تا کنون چهار کمیته در این زمینه راه‌اندازی شده است؛ البته در برخی موارد از جمله مقاومت فولاد برای استانداردسازی تدبیری در نظر گرفته نشده بود.
وی ادامه داد: طی یک سال گذشته کمیسون ماده ۴۲ در استان راه‌اندازی شد که مطابق با آن واحدهای تولیدی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد در صورت تولید محصولات با کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد مورد نظارت قرار می‌گیرند.
صارمی بیان کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد واحدهای تولیدی استان در راستای تولید و عرضه محصول با کیفیت زیرنظر اداره کل استاندارد فعالیت می‌کنند.
وی اظهار کرد: یکی دیگر از دستاوردهای اداره استاندارد درنظر گرفتن بسته حمایتی تسهیل فضای کسب و کار سازمان ملی استاندارد و کمک به تامین مواد اولیه و واسطه‌ای برای شرکت‌ها بود که در حل مشکلات تولیدی استان نقش موثری را ایفا کرد.
صارمی گفت: با توجه به اینکه استان قزوین جزء سه استان صادر کننده فرآورده‌های نفتی قرار دارد، تعداد پرونده‌ها در کارگروه فرآورده‌های نفتی زیاد بود که این موضوع نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
منبع ایلنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;