ساخت بزرگ‌ترین سد لاستیکی کشور

به گزارش تاسیسات نیوز، ساخت بزرگ‌ترین سد لاستیکی کشور با حضور استاندار گیلان در روستای خانه‌های آسیاب آستارا آغاز شد. این سد لاستیکی که روی رودخانه ملاهادی در مدت 18 ماه ساخته می‌شود، حجم مخزن یک میلیون و 500 هزار مترمکعب دارد.





سد لاستیکی آستارا با قدرت تنظیم آب سالانه 10 میلیون مترمکعب با هدف توسعه و بهبود آبیاری اراضی شالیزاری به وسعت بیش از 100 هکتار تامین آب شرب روستاهای محدوده سد و فراهم آوردن جاذبه‌های گردشگری ساخته می‌شود. براساس برآورد اولیه، هزینه‌ ساخت این سد 12 میلیارد تومان است.




استاندار گیلان با اشاره به اینکه سابقه استفاده از سدهای لاستیکی در دنیا به حدود شصت سال اخیر بر می گردد و تخمین زده می شود امروزه بیش از چهار هزار سدلاستیکی در جهان ساخته شده است گفت؛ با توجه به اهمیتی که ریاست محترم جمهور و دولت تدبیر و امید به تأمین حفاظت و بهره برداری از منابع آب قائل است، امروز عملیات اجرایی بزرگترین سد لاستیکی ایران با حجم مخزن 1/5 میلیون متر مکعب و قدرت تنظیم سالانه 10 میلیون متر مکعب و بر اساس برآورد اولیه با هزینه معادل 12 میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

 

 

 

 

دکتر نجفی استاندار گیلان این سدلاستیکی را که در فاصله 8 کیلومتری شهر بندری و مرزی آستارا احداث می شود هدیه ای از دولت تدبیر و امید به مردمان خونگرم این سامان دانسته و افزود؛ سد لاستیکی خانه های آسیاب آستارا موجبات توسعه و بهبود آبیاری اراضی شالیزاری چیزی در حدود 1000 هکتار شهرستان، تأمین آب روستاهای محدوده سد با حجم ماهانه 500/000 متر مکعب و فراهم آوردن جاذبه گردشگری مناسب در این منطقه خواهد شد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;