سئوالات مبهم آزمون نظام مهندسی جنجالی شد

به گزارش تاسیسات نیوز،  سئوالات مبهم آزمون نظام مهندسی ساختمان به اعتراض بیش از ۷ هزار شرکت کننده در آزمون نظام مهندسی ساختمان شد.
۷ هزار نفر خواستار حذف سوالات مبهم آزمون نظام مهندسی شدند. این افراد در نامه‌ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی، بررسی مجدد برخی سوالات آزمون را برای احقاق حقوق داوطلبین ضروری دانستند.
 آزمون نظام مهندسی سال ۱۴۰۱ از سوی برخی داوطلبان مورد اعتراض قرار گرفت. این افراد در تماس با ایسکانیوز ادعا کردند که برخی سوالات آزمون دارای اشکال و ابهام هستند. داوطلبان معتقدند که این اتفاق سال‌های گذشته هم اتفاق افتاده و مسئولان در این زمینه با شرکت‌کنندگان در آزمون همکاری لازم را داشته‌اند.
چند هفته پیش هم، بیش از هفت هزار نفر با تشکیل کمپینی خطاب به وزیر راه و شهرسازی، خواستار حذف سوالات مبهم و شبهه‌دار آزمون نظام مهندسی شهریور ۱۴۰۱ شدند. در نامه‌ای که از سوی متعرضان نوشته شده، آمده است که همانطور که «مستحضرید آزمون ورود به حرفه مهندسان در شهریور ماه ۱۴۰۱ برگزار گردید و بر اساس نظر تعداد کثیری از داوطلبان نخبه و همچنین برخی اساتید صاحب نام، پس از بررسی‌های علمی دقیق، وجود اشکال و ابهام در تعداد قابل توجهی از سوالات محرز شده که اثرات سو آن در کارنامه و نتیجه نهایی بسیاری از داوطلبان مشاهده می‌شود.»
امضاکنندگان این نامه در ادامه درخواست کردند که «لذا مستدعی است جهت توجه به نگرانی جمع کثیری از جامعه مهندسین کشور که اکنون به دلایل غیر علمی ذکر شده، تلاش‌های بی‌وقفه خود جهت اخذ گواهینامه نظام مهندسی و ورود به حرفه مهندسین را بی ثمر می‌بیند، بررسی مجدد سوالات مورد اشاره جهت احقاق حقوق داوطلبان را امر به ابلاغ فرمایید.»
وجود سوالات مبهم در آزمون نظام مهندسی سابقه‌دار است
یکی از موضوعات اشاره شده از سوی معترضان این است که «اتفاق رخ داده، در آزمون های دوره‌های قبل نیز مسبوق به سابقه است که با همکاری صمیمانه مسئولین و دستگاه‌های اجرایی ذیربط همراه بوده است.»
گفتنی است، آزمون ورود به حرفه مهندسان در شهریورماه سال جاری در هفته رشته مهندسی و در صلاحیت‌های طراحی، نظارت و اجرا، کاردان های فنی ساختمان در شش رشته کاردانی، تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی، صلاحیت کارشناس ماده ۲۷ در هفت رشته مهندسی و دو آزمون فوق تخصصی «طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان» و «ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی» طی سه روز و در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ شهریور به طور همزمان و هماهنگ در سراسر کشور در ۸۷ شهر و ۱۴۷ حوزه امتحانی برگزار شد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;