زندگي سخت مردم در واحدهاي بدون آب، برق و گاز «مهر»

 

 

گويا ميوه‌هايي كه آقاي وزير! وعده آنرا داده بود ثمره‌اي جز «زندگي در شرايط سخت» نداشته‌است. زيرا نه تنها مسكن مهر مشكل مسكن «تمام ايرانيان» را حل نكرده بلكه همان افرادي را هم كه به واحدهاي خود رسيده‌اند با مشكل تازه‌اي روبه‌رو كرده‌است.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مسكن‌هايي كه قرار بود «مهر» به متقاضيان خود پيشكش كند اين روزها آنها را درگير «بي‌مهري» خود كرده‌است. اين روزها خبر مي‌رسد نزديك به 500 واحد مسكوني واقع در پرند و هشتگرد در حالي كه آب، برق و گاز ندارند به متقاضيان تحويل شده‌اند و آنها در شرايط سخت، بدون هيچ امكاناتي به زندگي خود ادامه مي‌دهند.

جالب اينجاست اين متقاضيان در شرايطي در چنين خانه‌هايي سكونت داده شده‌اند كه وزير راه‌وشهرسازي گفته بود امسال، سال چيدن ميوه‌هاي مسكن‌مهر خواهد بود.

گويا ميوه‌هايي كه آقاي وزير! وعده آنرا داده بود ثمره‌اي جز «زندگي در شرايط سخت» نداشته‌است. زيرا نه تنها مسكن مهر مشكل مسكن «تمام ايرانيان» را حل نكرده بلكه همان افرادي را هم كه به واحدهاي خود رسيده‌اند با مشكل تازه‌اي روبه‌رو كرده‌است.

زندگي در خانه‌هايي كه آب آن از طريق تانكر تامين مي‌شود و روشنايي‌اش را شمع و چراغ‌هاي شارژي فراهم مي‌كند به خودي خود دشوار است. در روزهاي سرد فصل جاري اما نداشتن گاز كه اصلي‌ترين وسيله گرمايشي‌است شرايط بسيار دشوارتري را رقم مي‌زند.

در به‌وجود آمدن چنين شرايطي هم هيچ‌كدام از مسئولين خطا يا كم‌كاري خود را به گردن نمي‌گيرد. وزارت نيرو چندي پيش درخصوص تامين نكردن امكانات زيربنايي گفته بود كه آنها به تعهدات خود به طور كامل عمل كرده‌اند و اين تعاوني‌ها يا وزارت راه‌وشهرسازي‌است كه منابع مالي طرح‌هاي زيربنايي را فراهم نمي‌كند و پيگير امور واحدهاي بدون امكانات نيست.

 مسئولين وزارت راه‌وشهرسازي و در راس آن علي نيكزاد وزير راه‌وشهرسازي هم به شدت درگير طرح‌هاي تبليغاتي مهر هستند و همچنان معتقدند كه مسكن‌مهر مشكل مسكن‌ كشور را در سال 92 حل خواهد كرد. جالب اينجاست كه قرار بود مسكن‌مهر در سال 90 و 91 هم گره‌اي از مشكلات مسكن كشور باز كند.

حال كه در آستانه سال جديد هستيم خبرهايي از مشكلات تازه مسكن‌مهر به گوش مي‌رسد. آنطور كه گفته مي‌شود هنوز آن مقدار از واحدهايي كه مسئولين وعده آنرا داده بودند تحويل متقاضيان نشده‌اند و بسياري از متقاضيان كه اجاره‌نشين هم هستند منتظر تحويل واحدهاي خود هستند.

آب، برق و گاز نداشتن 500 واحدي هم كه اين روزها رسانه‌اي شده ديگر متقاضيان را مرعوب ساخته‌است. زيرا آنها نگران اينند كه از خانه‌هاي اجاره‌اي خود به واحدهاي مسكن‌مهر اسباب‌كشي كنند و با خانه‌هايي «سرد و تاريك» روبه‌رو شوند.

مشكل اما تنها نداشتن امكاناتي نظير آب، برق و گاز نيست. بلكه نبود فضاهاي سبز، خدمات بهداشتي و درماني و وسايل نقليه عمومي يكي ديگر از مشكلات مردم در مسكن‌هاي مهر پرند و هشتگرد به حساب مي‌آيد. اين در حالي‌است كه مسئولين گفته بودند تا واحدهاي مسكن‌مهر تكميل نشده و امكانات آن به صورت كامل راه‌اندازي نشود واحدها را تحويل متقاضيان نخواهند داد.

 حال اما با رسيدن به پايان كار دولت دهم گويا آنها سعي دارند هر طور شده گوشه‌اي از وعده‌هاي خود را عملي كنند تا بيش از پيش درگير اعتراض‌هاي مردم نشوند.

 همچنين گفتني‌است نداشتن امكانات زيربنايي اين واحدها باعث شده‌است كه طي روزهاي گذشته تجمعات اعتراضي كوچكي از سوي ساكنان اين واحدها به وجود بيايد. معترضان مي‌گويند زندگي در اين واحدها تقريبا ناممكن است و آنها كودكان خود را به خانه اقوام ديگر فرستاده‌اند تا شب‌ها با مشكل سرما و بي‌ابي روبه‌رو نشوند. حال مشخص نيست دولت در اين شرايط چگونه مي‌خواهد مسكن‌هاي «مهر» ديگري را افتتاح كند كه عموما بي‌مهري را به ساكنانشان پيشكش مي‌كند.

منبع: شفاف

پایان پیام/.

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;