رعایت اصول طراحی در ساخت ساختمان جدید نظام مهندسی اراک

رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی گفت: احداث ساختمان سازمان نظام مهندسی استان مرکزی در چهار طبقه با کاربری اداری و یک طبقه منفی با کاربری پارکینگ، انتهای خیابان هپکو پیش‌بینی شده است.
به گزارش تاسیسات نیوز، علیرضا حبیبی در آئین کلنگ‌زنی ساختمان سازمان نظام مهندسی استان مرکزی، اظهار کرد: مساحت در نظر گرفته شده برای احداث این مجموعه ۴۷۰۰ مترمربع است که در قالب یک سازه بتنی با سقف وافل ساخته خواهد شد.
وی افزود: فضاهای مربوط به خدمات‌دهی به مراجعان به بهترین شکل ممکن طراحی شده و پارکینگ‌ها به نحوی پیش‌بینی شده است که علاوه بر نیاز کارکنان سازمان، پاسخگوی مراجعان نیز باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این ساختمان متعلق به سازمان نظام مهندسی و یکی از متولیان رعایت و کنترل مقررات ملی ساختمان در چرخه ساخت‌وساز در سطح استان است، این سازمان در تلاش است تا ضوابط مربوط را در مطلوب‌ترین شکل ممکن رعایت شود
حبیبی تصریح کرد: در سیستم اطفای حریق این ساختمان شبکه بارنده خودکار پیش‌بینی شده است و برای تأسیسات ساختمان سیستم مرکزی لحاظ شده که مسیر عبور لوله‌های آن از زیر سقف‌ها در نظر گرفته شده است و مصالح مصرفی در تقسیم‌بندی فضاها به گونه‌ای پیش‌بینی شده است که قابلیت جابه‌جایی در آینده را داشته باشد.
وی با بیان اینکه در ساخت این پروژه از خدمات مهندسان سازمان استفاده خواهد شد، ادامه داد: در حال حاضر پروانه ساخت ساختمان صادر و دریافت شده است. تلاش هیئت مدیره دوره نهم نیز بر آن است تا پایان دوره با توکل بر خداوند و با تلاش بی‌وقفه و یاری اعضا، اجرای ساختمان را به مراحل نهایی برساند.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی تاکید کرد: فضای سبز و مواردی از این دست طبق ضوابط شهرسازی در داخل محوطه پیش‌بینی شده است و سعی داشته‌ایم در طراحی فضاها و ارتباط آنها با یکدیگر به گونه‌ای عمل کنیم تا کارکنان و مشتریان از نظر نور و تهویه هوا فضای مطلوب‌تری را تجربه کنند.
حبیبی با بیان اینکه ساختمان به گونه‌ای طراحی شده که نوردهی از سه جهت امکان‌پذیر است و این امر تهویه هوا را تسهیل می‌کند، گفت: این پروژه پس از ساخت به عنوان ساختمان مرکزی سازمان نظام مهندسی استان مرکزی فعالیت خواهد داشت و ساختمان‌های فعلی این سازمان به این محل منتقل خواهد شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;