راه‌های عجیب روسیه برای صرفه جویی در برق!

روس‌ها اصولا به صرفه جویی عادت دارند. مردم روسیه در زمان خرید وسائل برقی به میزان مصرف انرژی کالا بسیار اهمیت میدهند و برای استفاده بهینه به توصیه‌های دفترچه راهنما و فروشندگان بدقت عمل میکنند.

به گزارش تاسیسات نیوز؛ روس‌ها اصولا به صرفهجویی عادت دارند. مردم روسیه در زمان خرید وسائل برقی به میزان مصرف انرژی کالا بسیار اهمیت میدهند و برای استفاده بهینه به توصیه‌های دفترچه راهنما و فروشندگان بدقت عمل میکنند. استفاده از لامپ‌های کم مصرف و دیودی روش بسیاررایجی برای صرفه جویی در انر ژی در روسیه است.
در سال گذشته تولید برق در روسیه به حدود ۱۱۰۰ میلیارد کیلووات در ساعت رسید. نوزده درصد از برق روسیه در نیرو گاه‌های برق اتمی تولید میشود. با اینکه روسیه سومین تولید کننده برق جهان است، ولی صرفه جویی در مصرف برق در این کشور بسیار توصیه میشود.
روس‌ها برای صرفه جویی در مصرف برق روش‌های سنتی جالبی دارند، مثلا لامپ و لوستر‌های خود را دائما تمیز نگه می‌دارند تا نور دهی بهتری داشته باشد. استفاده از وسایل پر مصرف مانند ماشین لباسشویی، اطو و جارو برقی درساعات اوج مصرف  ممنوع است.
در روسیه از رنگ سفید برای نور دهی بیشتر در اماکن سر پوشیده بسیار استفاده میشود. این رنگ در محیط‌های بسته میتواند به باز دهی نور و روشنتر شدن فضای محیط و البته کمترمصرف کردن لامپ اضافی کمک شایانی بکند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;