راهنمای خرید کولر گازی بر اساس متراژ

تاسیسات نیوز: با گرم شدن هوا ، نیاز به داشتن یک کولر گازی بیشتر حس می شود. جهت راهنمای خرید کولر گازی بر اساس متراژ برای مکان هایی که گزینه تهویه مرکزی ندارند، خرید کولر گازی می تواند جایگزینی مناسب برای خنک کردن یک یا دو اتاق باشد.
راهنمای خرید کولر گازی بر اساس متراژ
انتخاب کولرگازی بر اساس متراژ
با گرم شدن هوا ، نیاز به داشتن یک کولر گازی بیشتر حس می شود. جهت راهنمای خرید کولر گازی بر اساس متراژ برای مکان هایی که گزینه تهویه مرکزی ندارند، خرید کولر گازی می تواند جایگزینی مناسب برای خنک کردن یک یا دو اتاق باشد.
با توجه به محبوبیت روز افزون کولر های گازی، همچنان افراد بسیاری قصد خرید آن ها را دارند که با وجود مدل ها و برندهای مختلفی که در بازار وجود دارد و در صورت نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه، در هنگام خرید کولر گازی گیج می شوند. در بازار ایران برند های ۲۰۰۰ و ایران رادیاتور از جمله برندهای مطرح حال حاضر می باشند. پس باید قبل از این که جهت خرید یک کولر گازی مناسب و به صرفه وارد بازار شوید، اطلاعاتی در مورد راهنمای خرید کولر گازی به دست آورید.
در راهنمای خرید کولر گازی مهمترین نکته شناخت انواع آن است . کولرهای گازی به چهار دسته کلی تقسیم بندی می‌شوند که شامل کولر اسپلیت، کولر گازی پرتابل، کولر پنجره‌ای و کولرهای ایستاده می باشند. البته مدل‌های خاص دیگری نیز وجود دارند، که از آن ها کم تر برای مصارف خانگی و اداری استفاده می‌شود؛ پس ما تنها به توضیح این چهار مدل خواهیم پرداخت. هر یک از این مدل ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که هر فرد با توجه به نیاز و محیط خود یکی از آن ها را انتخاب می کند. در ادامه به توضیح کامل این ۴ مدل مورد نظر برای انتخاب راحت تر شما می پردازیم:
کولر گازی پنجره ای
کولر گازی پرتابل
کولر گازی اسپیلت
کولر گازی چندهزار بخریم ؟
برای انتخاب ظرفیت مناسب کولر گازی لازم است به چندین فاکتور اصلی توجه شود:
نوع محیط (ویلایی، آپارتمانی، دوبلکس)
نوع کاربری (مسکونی یا تجاری)
نوع اقلیم (مثلا جنوب یا مرکزکشور)
میزان نورگیر بودن
ارتفاع سقف
میزان رفت‌وآمد
تعداد وسایل گرمازای موجود در محیط
تعداد افراد حاضر در محیط
تمام موارد فوق از فاکتور هایی هستند که در تعیین قدرت کولر مورد نیاز شما موثر می باشند. بنابراین حتما از یک فرد با تجربه و متخصص در این زمینه مشورت بگیرید. به عنوان یک مثال معمولا برای یک آپارتمان مسکونی با متراژ بین ۷۰ تا ۱۰۰ متر، یک کولر گازی ۲۴ هزار مناسب می باشد و برای اتاق‌خواب ها، کولرهای ۹ تا ۱۲ هزار را پیشنهاد می شود. هرچه ظرفیت کولرهای گازی بیش تر باشد قیمت آن ها نیز بالاتر خواهد رفت.
نوع کمپرسور به کار رفته در کولر گازی
کمپرسورهایی که در کولر گازی ها استفاده می شوند به سه دسته تقسیم می شوند:
کمپرسور پیستونی
کمپرسور روتاری
کمپرسور اسکرول
کمپرسور پیستونی
در این مدل از کمپرسور ها، برای مکش و متراکم کردن گاز مبرد، از حرکت رفت و برگشت پیستون استفاده می‌شود.
کمپرسور روتاری
نام دیگر این کمپرسور، کمپرسور دوار است. علت این نام گذاری به دلیل عمل مکش و کمپرس گاز مبرد با گردش ۳۶۰ درجه تیغه‌های کمپرسور می باشد. کمپرسورهای روتاری نسبت به کمپرسورهای پیستونی مصرف انرژی برق کم تری دارند و بازدهی بیش تری را نسبت به کمپرسورهای پیستونی ارائه می‌دهند.
کمپرسور اسکرول
کمپرسورهای اسکرول به دلیل بازدهی بالا و مصرف کم انرژی اصولا در طراحی کولر های گازی‌ با ظرفیت بالا مورد استفاده قرار می گیرند. فشرده سازی و مکش در این کمپرسورها به وسیله دو قطعه حلزونی شکل که یکی ثابت و دیگری متحرک می باشد، انجام می‌گیرد. صدایی که این نوع کمپرسورها تولید می کند کم است و همین طور طول عمر بالایی دارند. مزایای زیاد این کمپرسور باعث شده است تا کمپرسور اسکرول قیمت به نسبت بالایی داشته باشد.
مکانیزم سرمایش کولر گازی
فرایند خنک سازی هوا توسط کولرهای گازی به این صورت می باشد که، ابتدا گاز مبرد در داخل کمپرسور متراکم می شود و سپس با فشار به سمت کندانسور انتقال می یابد. در کندانسور با از دست دادن دمای خود و خنک شدن به مایع تبدیل می‌شود. با خروج مایع از کندانسور و گذر از شیر انبساط، افت شدید فشار پیدا می کند. مبرد در این حالت به شکل دو فازی یعنی مایع و گاز است.
پس از دو فازی شدن، مبرد داخل اواپراتور می شود و با گرفتن گرمای فضا دوباره به گاز تبدیل می‌شود و به این صورت هوای محیط خنک می‌شود. فن‌های داخل کولر گازی با حرکت و چرخش خود هوای خنک را به داخل فضای اتاق پرتاب می‌کنند.
مکانیزم گرمایش کولر گازی
در ماه‌های سرد سال، گاز موجود در داخل کمپرسور گرم می شود و بعد از آن به سمت اواپراتور منتقل می‌شود. اواپراتور نیز گرما را به محیط می فرستد. به نوعی سیکل فرآیند دستگاه به حالت گرمایش تغییر می‌کند. این تغییر فرآیند با کمک شیر معکوس کننده صورت می گیرد.
مزایای کولر گازی
جریان یکنواخت هوای سرد در فضا
کانال کشی های اصولی
صرفه جویی در مصرف انرژی
نصب و استفاده آسان
تنوع طرح و مدل
زیبایی در طراحی
جلوگیری از ایجاد آلرژی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;