راه‌اندازی سامانه «خدمات مهندسان شهرساز»

به گزارش تاسیسات نیوز، سامانه «خدمات مهندسان شهرساز» و بهره‌برداری از خدمات مهندسی شهرسازی در استان تهران راه اندازی شد.
در راستای اجرای بخشنامه ۹۲/۰۴/۵۶۳۲۶ مورخ ۱۳۹۲/۱۰/۲۸ معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، موضوع اجرای مقررات ملی بند ۴-۷ فصل دوم، بند ۱۸-۱-۳ فصل پنجم، ۱۹-۱-۴ فصل ششم مبحث دوم مقررات ملی ساختمان، به‌منظور استفاده شایسته از خدمات مهندسی شهرسازی، سامانه «خدمات مهندسان شهرساز» به آدرس www.shahrsazan.tceo.ir در راستای عدالت محوری، شفافیت، کارآمدی، تأمین منافع اعضای سازمان، اعتمادسازی، احقاق همه‌جانبه حقوق شهروندی و هوشمند سازی و همچنین به‌منظور ارائه خدمات مهندسی شهرسازی شامل طرح‌های تفکیک اراضی شهری و روستایی، طرح‌های برنامه‌ریزی انطباق کاربری اراضی شهری و روستایی شامل تغییر کاربری، افزایش تراکم، توده گذاری و … طراحی و راه‌اندازی شد و در حال حاضر برای کلیه دفاتر نمایندگی در قسمت خدمات الکترونیک سایت سازمان، قابل‌دسترس است.
فرآیند انجام کار در سامانه مذکور بدین‌صورت است که در گام اول، کارفرما، به‌منظور دریافت خدمات مهندسی شهرسازی (طرح‌های تفکیک اراضی شهری و روستایی، طرح‌های برنامه‌ریزی انطباق کاربری اراضی شهری و روستایی شامل تغییر کاربری، افزایش تراکم، توده‌گذاری و…) به سامانه مراجعه و اطلاعات ملک خود را ثبت می‌نمایندواحد شهرسازی (مستقر در دفتر مرکزی سازمان) تقاضای دریافت خدمات را تأیید و سپس حق‌الزحمه پروژه مشخص و از طریق ارسال پیامک به کارفرما اطلاع‌رسانی می‌شود.
مالک پس از پرداخت حق‌الزحمه به حساب سازمان، به سامانه مراجعه و مهندس شهرساز موردنظر خود را انتخاب و در این گام برای مهندس شهرساز، ۴۸ ساعت زمان در نظر گرفته شده است تا انجام خدمات مذکور را تأیید و پذیرش نماید.
مهندس شهرساز پس از تأیید و پذیرش کار، فرم تعهد را تکمیل و گزارش کارشناسی تخصصی مربوطه را حداکثر ۱۵ روز در سامانه بارگذاری می‌نمایدواحد شهرسازی گزارش را بررسی و درنهایت پس از تأیید گزارش، کار وارد مرحله اخذ تأییدیه ریاست سازمان و سپس آماده ارسال برای ریاست کمیسیون ماده ۵ استان شده و فرآیند انجام کار به پایان می‌رسد.
لازم به ذکر است گردشکار کار تنسیق خدمات مهندسی شهرسازی، کنترل صلاحیت و ظرفیت، محاسبه تعرفه، آخرین بخشنامه‌ها و اطلاعیه‌های مرتبط در سامانه تعبیه شده است.
به‌منظور مشاهده راهنمای استفاده از  «سامانه خدمات مهندسان شهرساز» کلیک کنید.
به‌منظور دسترسی به «سامانه خدمات مهندسان شهرساز» کلیک کنید.
به‌منظور مشاهده موشن معرفی » سامانه خدمات مهندسان شهرساز» کلیک کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;