دو میلیون تومان کسر از حقوق کارگران به بهانه کرونا!

عضو شورای شهر تهران نسبت به کسر دو میلیون تومان از حقوق کارگرانی که با پیمانکاران شهرداری کار می‌کنند گفت: تاکنون نشنیده بودم برای کرونا از حقوق کم کنند. خواهش می‌کنم کمیسیون کارگری این مساله را پیگیری کند و تحت عنوان کرونا اگر قرار است اتفاقی رخ دهد باید در جریان آن باشیم و چنین ردیفی را نداریم.
به گزارش تاسیسات نیوز، احمد مسجدجامعی در جریان سیصدمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: زنده یاد شجریان می‌گفت موسیقی ایرانی مثل یک آینه می‌ماند که تاریخ و حال مردم را در ادوار مختلف این سرزمین نشان می‌دهد و یکی از کارهای خوب آقای مرداخانی توجه به موسیقی نواحی و برگزاری جشنواره موسیقی نواحی بود.
او ادامه داد: شجریان نکته دیگری هم می‌گفت مبنی بر اینکه فضای موسیقی ایرانی بیشتر غمگین است چرا که بیان حال و تاریخ مردم این سرزمین است. اما در ردیف‌های موسیقی ایرانی بخش‌های شادمانه نیز وجود دارد که گوشه‌ای از آن به نام مرداخانی است.
مسجدجامعی افزود:‌مرحوم مرادخانی همکار ما در شهرداری تهران نیز بود و مدیریت موزه موسیقی را سال‌های طولانی بر عهده داشت و در فضای عبوس و خشک مدیریتی مرادخانی چهره متفاوتی داشت و مانند نغمات دستگاه ماهور به یاد اهل فرهنگ و هنر خواهد ماند. امیدوارم موزه موسیقی که گنجینه ارزشمندی از آثار تهران را در خود جمع کرده است، همچنان بتواند به کار خود ادامه دهد.
عضو شورای شهر تهران در ادامه در تذکری درباره پرداخت حقوق کارگرانی که با نیروهای پیمانکاری کار می‌کنند گفت:‌ پیمانکاران طرف قرار داد با شهرداری حقوق معوقه سال گذشته را به کارگران برخی از مجموعه‌های خود از جمله مجموعه‌ای در منطقه ۱۲ پرداخت نکرده‌اند.
او افزود: از حقوق معوقه گروهی که با آن‌ها صحبت کردم، ۶ میلیون و ۴۰۰ باقی مانده بود و اعلام کردند پایه حقوق آن‌ها ۴ میلیون است اما دریافتیشان ۳ میلیون و ۸۰۰ است و دو میلیون برای کرونا از آن‌ها کم کردند که این موضوع جدیدی است. تاکنون نشنیده بودم برای کرونا از حقوق کم کنند.
مسجدجامعی تاکید کرد:‌ خواهش می‌کنم کمیسیون کارگری این مساله را پیگیری کند و تحت عنوان کرونا اگر قرار است اتفاقی رخ دهد باید در جریان آن باشیم و چنین ردیفی را نداریم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;