دولت زمینه حضور مهندسان اردبیلی را در بازسازی قره‌باغ فراهم آورد

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: دولتمردان بهتر است در شرایط بازسازی قره‌باغ در جمهوری آذربایجان با تعامل و ارتباط دوسویه زمینه حضور مهندسان اردبیلی را در این بخش فراهم کنند.
به گزارش تاسیسات نیوز، انوری ۳۰ دی ماه در همایش بازسازی قره‌باغ که به صورت ویدئوکنفرانس در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در کنار آمادگی ۳۰ شرکت فنی و مهندسی برای مشارکت در بازسازی قره‌باغ، امیدواریم از تجربیات گرانبهای مهندسان و مشاوران استان اردبیل در این بخش استفاده شده و زمینه و بستر کار مطلوب برای فعالان بخش صنعت ساختمان فراهم آید.
وی به توانمندی‌های بخش مهندسی و فنی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل یک‌هزار و ۶۰۰ شرکت پیمانکاری و ۲۰۰ شرکت انبوه‌سازی فعالیت می‌کنند و در کنار آنها ۲۵ شرکت مهندسی مشاور نیز در صنعت ساختمان فعالیت دارند.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل افزود: در کنار این ظرفیت شرکت‌های پیمانکاری، انبوه‌سازی مسکن و مهندسان مشاور، بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ مهندس فارغ‌التحصیل در استان اردبیل عضو نظام مهندسی هستند که یک ظرفیت خوب برای مشارکت در بازسازی قره‌باغ و جمهوری آذربایجان محسوب می‌شوند.
انوری تصریح کرد: ما به حمایت‌های سیاسی و رایزنی‌های دولتمردان در این زمینه نیاز داریم تا به سرعت نیروی آماده کار در استان اردبیل به آن منطقه عزیمت کرده و در بازسازی قره‌باغ مشارکتی فعال داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ در کنار این نیروها و توان فنی و تخصصی، نظام مهندسی ساختمان با رایزنی و هماهنگی شرکت‌های موفق در تولید مصالح ساختمانی استاندارد آمادگی ارسال محموله‌های مختلف را دارند تا از این توان و تجربه نیز استفاده شود.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل اضافه کرد: قطعا این حضور فنی و مهندسی به تقویت صادرات در این بخش در سال‌های آینده نیز کمک خواهد کرد و ما آمادگی مشارکت با اتاق بازرگانی اردبیل را در برپایی نمایشگاه توانمندی‌های فنی و مهندسی در جمهوری آذربایجان در کنار محصولات تجاری و صنعتی داریم.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;