دعوت نماینده مجلس برای انتخابات پرشور نظام مهندسی ساختمان

به گزارش تاسیسات نیوز، به منظور برگزاری انتخابات پرشور نظام مهندسی، به سراغ دکتر اقبال شاکری، نماینده مردم تهران و عضو کمیسون عمران مجلس رفته است. او که استاد عمران دانشگاه صنعتی امیر کبیر می باشد، از سوی کمیسیون عمران به عنوان ناظر مجلس بر انتخابات نظام مهندسی انتخاب شده است.
دکتر شاکری در این گفتگو تاکید کرد که جامعه مهندسین باعث افتخار کشور و نظام هستند و توانمندی و ظرفیت‌های این نظام منحصر به فرد است. حال این گفتگو را بخوانید:
آقای دکتر شاکری، انتخابات هیات مدیره‌های سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان سراسر کشور را در پیش داریم، لطفا نظرتان را در این خصوص بفرماییذ؟
این دوره از انتخابات از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و ما انتظار داریم که در این انتخابات، افراد شایسته با سابقه مدیریتی شفاف از لحاظ حرفه‌ای، تخصصی و مالی مورد انتخاب اعضا واقع شوند تا بتوانند عقب افتادگی‌های نظام مهندسی و ارتقای نیرو‌ها و اعضای نظام را به سطح مطلوب برسانند. همچنین امیدواریم منتخبان جامعه مهندسبی از ظرفیت بزرگ بیش از ۵۰۰ هزار عضو برای بهبود ساخت و ساز در کشور به کار گیرند.
در این میان، ما هر چه بیشتر بتوانیم اعتماد بدنه نظام مهندسی را جذب کنیم تا در انتخابات شرکت کنند و به افراد شایسته که فکر می‌کنند نماینده واقعی آنها و همچنین همسو با خواسته‌های مردم است، رای دهند. انشاالله منتخبان شایسته جامعه نظام مهندسی بتوانند به اهداف نظام مهندسی جامعه عمل بپوشانند و باعث اعتماد به نفس و امیدواری اعضا شوند.
برای برگزاری انتخابات پرشور چه پیشنهادی دارید؟
برای انتخابات بنده یک توصیه به کاندیدا‌های محترم دارم. برهمین اساس، آن‌هایی که احراز صلاحیت می‌شوند و به مرحله انتخابات می رسند، واقعا خودشان را در معرض قضاوت عمومی قرار دهند.
با این حال، کاندیدای محترم واقعا سعی کنند در یک انتخابات آزاد و بدون شائبه، رای بیاورند که باعث حضور بیشتر اعضا در انتخابات شوند. اگر خدای ناکرده یک حاشیه‌هایی برای یک انتخابات ایجاد شود، موجب دلسردی اعضا می‌شود، بنابراین ضمن اینکه ما نظارت کافی و قدرتمندانه توسط هیات‌های اجرایی و نظارت خواهیم کرد، انشاالله انتخابات در سلامت و شفافیت کامل انجام شود ولی رفتار کاندیداها هم برای جذب بدنه نظام مهندسی و افزایش حضور در انتخابات موثر است. در این میان، از اعضای محترم هم تقاضا می‌کنم که به صورت گسترده در انتخابات شرکت کنند که انشالله این اعضای شایسته، با یک رقابت حداکثری انتخاب شوند.
شما قبلا گفته بودید که مجلس نقش پررنگی در نظارت در این دوره از انتخابات خواهد داشت، لطفا در این خصوص بیشتر توضیح دهید؟
ببینید مجلس الان دو کار را به صورت موازی دارد انجام می‌دهد؛ یکی نظارت بر انتخابات نظام مهندسی و دومی هم اصلاح قانون نظام مهندسی است.
در این میان، اصلاح قانون نظام مهندسی بعد از ده‌ها سال در حال انجام است. برهمین اساس، به منظور اصلاح این قانون نظرات تمام اندیشکد‌ها، کارشناسان، تشکل‌های حرفه‌ای و نظام، وزارت راه و شهرسازی و مرکز پژوهش‌ها اخذ شده است.
در این اصلاحیه بر اعطای استقلال بیشتر به نظام مهندسی، جلوگیری از تعارض منافع در ارکان نظام مهندسی و همچنین جلوگیری از انباشت مالی که خدای ناکرده باعث سوء استفاده یا باعث اقدامات غیر حرفه‌ای و تخصصی نشود.
ضمنا در این اصلاحیه به اقدامات حرفه‌ای، تخصصی و تشکلی نظام بیشتر توجه شده است و انشاالله مجلس با این استارت هم بتواند آن کمک لازم را به نظام نظام مهندسی ساختمان کند.
در پایان برای جامعه مهندسی چه پیامی دارید؟
جامعه مهندسین باعث افتخار کشور و نظام هستند و توانمندی و ظرفیت‌های این نظام منحصر به فرد است. انشاالله که بتوانیم با اقدامات موثر برای بهبود عملکرد اعضای نظام مهندسی علاوه بر افزایش اعتماد عمومی و افزایش سطح کیفی نظارت بر ساخت و ساز در کشور، زمینه حضور اعضای نظام مهندسی در بازار‌های منطقه و بین المللی را فراهم کنیم، چراکه این نظام و اعضایش، شایستگی این را دارند که با همتایان بین المللی خودشان رقابت تنگاتنگی داشته باشند.
منبع نظام مهندسی کشور
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;