درخواست استمهال هزینه برق مصرفی فقط تا پایان اردیبهشت ماه

پس از شیوع ویروس کرونا وزیر نیرو وعده همکاری با مشترکان برای پرداخت قبوض آب و برق را داد که اکنون جزئیات آن اعلام شده است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، بر اساس اعلام وزیر نیرو در شرایط موجود و به منظور همراهی با مشترکان و متقاضیان، کلیه شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق در سراسر کشور موظف به ارائه همکاری و خدمات شدند.
 بر اساس ابلاغیه توانیر به شرکت‌های زیرمجموعه،  با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده در حذف قبض کاغذی، کلیه خدمات فروش و پس از فروش به متقاضیان و مشترکین برق باید به صورت غیرحضوری ارائه شود.همچنین متقاضیان برق می‌توانند هزینه انشعابات درخواستی را در سه قسط پرداخت کنند.
از سوی دیگر به آن دسته از مشترکین خانگی و تجاری که درخواست استمهال هزینه‌های برق مصرفی را دارند تا پایان اردیبهشت‌ماه مهلت پرداخت داده خواهد شد.
همچنین طبق ابلاغیه شرکت آب و فاضلاب کشور به شرکت های زیرمجموعه با توجه به شیوع ویروس کرونا و به تبع آن شرایط ویژه کشور و به منظور مساعدت و همکاری با مردم مقرر شد تا تمهیدات برای متقاضیان و مشترکین فراهم شود و بر اساس آن تمهیدات و الزامات عدم حضور مراجعین در کلیه امور و ادارات آبفا فراهم شده و تمامی خدمات ۲۳ گانه شرکت‌های آب و فاضلاب از طریق سامانه‌های غیرحضوری انجام شود.
از سوی دیگر تسلیم و توزیع قبض آب در مناطق و شهرهایی که بستر آن فراهم شده است حذف و صورت‌حساب‌های مربوطه از طریق پیامک به مشترکین اطلاع‌رسانی شود، ضمنا امکان وصول کلیه پرداخت‌های مردم از طریق درگاه‌های بانکی و سایر سامانه‌ها مهیا شود.
علاوه بر این  با توجه به شرایط خاص اقتصادی و رکود احتمالی کسب و کار تعدادی از مشترکین ، شرکت‌های آبفا تعامل لازم در دریافت اقساط انشعاب برای کلیه متقاضیان و قبوض آب بها برای مشترکین غیرخانگی دارای مبالغ بالا را، لغایت پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده مهیا سازند.
همچنین با توجه به توصیه‌های بهداشتی و افزایش مصرف آب در روزهای اخیر، تاکید بر تامین آب با فشار متعارف و پیشگیری از افت فشار و قطع آب در کلیه شهرها و روستاها بوده و کلیه واحدهای خدمات‌رسانی آمادگی کامل برای ارائه خدمت را داشته باشند.
منبع خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;