دادستانی در ساختمان های ناایمن ورود کند

به گزارش تاسیسات نیوز، نماینده مجلس خواستار ورود دادستانی برای اعلام اسامی ساختمان های ناایمن شد.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت که باید هرچه سریع‌تر برای حدود ۱۲۰ ساختمان ناایمن اولویت اول در تهران اعمال قانونی صورت گیرد یعنی ادامه اجازه فعالیت تا زمانی داده نشود که مطابق دستور نسبت به ایمن‌سازی ساختمان اقدام کند.
اقبال شاکری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شهرداری، نماینده قوه قضاییه یعنی دادستان و نظام مهندسی هرکدام درباره ساختمان‌های ایمن مسئولیت دارند. مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی هم طبق قانون مدیریت بحران دارای مسئولیت است.
وی ادامه داد: آتش‌نشانی در مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی، ساختمان‌های ناایمن‌های را اعلام می‌کنند شهرداری هم موظف است که ساختمان‌های ناایمن را مهار کند که این کار هم به حکم دادستانی نیاز دارد. اگر دادستانی حکم دهد مالک ساختمان ناایمن باید شروع به ایمن‌سازی ساختمان کند و تا وقتی این کار صورت نگیرد اجازه استفاده و بهره‌برداری ندارد. این کار پیچیده و سختی هم نیست چون ساختمان‌های ناایمن مشخص هستند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: با توجه به این‌که حدود ۱۲۰ ساختمان ناایمن اولویت اول معلوم شده‌اند باید اعمال قانون شوند تا اجازه فعالیت تا زمان ایمن‌سازی به آنها داده نشود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;