خریداری یک میلیون دوز واکسن برای مهندسان و خانواده های آنها

دور جدید سفرهای استانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در سال ۱۴۰۰ با سفر به استان گیلان کلید خورد.
به گزارش تاسیسات نیوز،  احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور  روز چهارشنبه، دوم تیر ۱۴۰۰ به استان گیلان سفر کرد.
وی در این سفر دیدارهای جداگانه ای با استاندار گیلان، مدیر کل راه و شهرسازی گیلان و هیات مدیره و بازرسان سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان داشت.
در دیدار مهندس خرم با دکتر ارسلان زارع، استاندار گیلان که جمعی از هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان نیز حضور داشتند، نماینده عالی دولت با بیان اینکه گیلان جزو پنج استان حادثه خیز است، به نقش و جایگاه با اهمیت نظام مهندسی اظهار داشت و گرایش جوانان را به سمت رشته های مهندسی در آموزش عالی باتوجه به نقش توسعه ای آن مایه مباهات دانست.
استاندار گیلان استفاده از ظرفیت ۲۳ هزار نفری جامعه مهندسین استان را بسیار مهم و ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: آمادگی اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان در گیلان به عنوان یکی از اولین استان ها وجود دارد و مقاوم سازی، نگهداری و تعمیرات ساختمان های دولتی، اداری و دستگاه های اجرایی در اولویت قرار می گیرد.
وی ضمن استقبال از مشارکت سازمان نظام مهندسی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن گفت: باتوجه به گستردگی صنایع مرتبط با صنعت ساختمان، رونق این بخش علاوه بر پایداری اشتغال، پویایی جامعه را به دنبال دارد.
دکتر زارع در سخنان خود نقش آموزش مهارتی مهندسان در کنار کسب دانش علمی را در فرآیند جذب بازار کار آنان مهم قلمداد کرد و بر ضرورت انعقاد تفاهم نامه با سازمان آموزش و فنی و حرفه ای استان برای تحقق این امر تاکید کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در این دیدار از تحقق بیمه مهندسان و تصویب آن در مجلس خبر داد و گفت: سازمان نظام مهندسی با دارا بودن ۵۵۰ هزار مهندس در سطح کشور، به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور یکی از مهم ترین حوزه های اثرگذار است. همچنین به لزوم اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان (مراقبت و نگهداری از ساختمان) در گیلان تاکید کرد و افزود آغاز اجرای مبحث ۲۲ قانون مقررات ملی ساختمان به صورت پایلوت در تهران از اول تیرماه به آغاز شده و قرار است در سایر استان ها نیز اجرا شود.
مهندس خرم با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد مهندسان فاقد مسکن و ۶۰ درصد آنان، بیکار یا در شغل های غیرمرتبط در حال فعالیت هستند، افزود: با اجرایی شدن مبحث ۲۲ شاهد رونق ۱۸۰ صنعت وابسته به ساختمان خواهیم بود.
در ادامه سفر مهندس خرم به استان گیلان دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی استان صورت گرفت. در این جلسه مهندس ماکان پدرام مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلان از مشارکت فعالانه نظام مهندسی در طرح اقدام ملی مسکن صحبت کرد.
در ادامه طرح خانه مهندس با کاربری های مسکونی، تفریحی، ورزشی، اقامتی و … تقاضای همکاری و مساعدت در افزایش تعرفه مهندسان در هیات چهار نفره استان، بیمه تامین اجتماعی مهندسان و زمین باشگاه رفاهی و ورزشی مطرح شد.
در پایان این سفر یک روزه، جلسه مشترکی با حضور مهندس خرم و هیات همراه و هیات مدیره و بازرسان سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان برگزار شد.
در این جلسه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان گزارشی از روند اجرایی سازمان، تعداد اعضا و تعداد دفاتر نمایندگی در سطح استان ارائه داد. و سپس درخصوص آمادگی این سازمان برای اجرایی شدن مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان به صورت پایلوت و اجرایی شدن سامانه معرفی کارگران ماهر و استادکاران حرفه ای توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان صحبت شد و اعضای هیات مدیره و بازرسان سازمان نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
 مهندس خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نیز از خریداری یک میلیون دوز واکسن برای مهندسان و خانواده های آنها خبر داد.
در این جلسه موضوعاتی نظیر تعرفه خدمات مهندسی، بیمه تامین اجتماعی مهندسان، تشکیل ستاد مدیریت بحران و عضویت رئیس سازمان در ستاد استانها با حق رای، تشکیل صندوق حمایتی از اعضا، تعارض منافع، شناسنامه فنی و ملکی و بیمه های تضمین کیفیت، کارگران ماهر و استادکاران حرفه ای و … مطرح شد.
منبع نظام مهندسی کشور
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;