خرم: ستاد بحران نظام مهندسی ساختمان راه اندازی می شود

پیشنهاد عضویت رسمی سازمان در شورای عالی معماری و شهرسازی
مهندس احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در تازه ترین سفر استانی خود به استان هرمزگان رفت و از نزدیک با مشکلات در این استان آشنا شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان، مهندس خرم، در ابتدا در همایش شهرداران استان هرمزگان حضور یافت و با بیان اینکه خدمت رسانی باید با بخشش و علاقه باشد تا پیش برود، اظهارداشت: وقتی کار با بخشش باشد، خستگی ندارد.البته بدون مطالعه کار نکنید و سلایق شخصی را کنار بگذارید. در همین حال، هر پروژه را به یک مدیر بسپاریم و مدیر توانمند بسازیم.
وی با تاکید بر اینکه در انجام کارها باید دنبال تحول بود ، با مفاسد مبارزه کرد و به ساماندهی امور پرداخت. گفت: همکاری میان اعضای هیات چهارنفره استان هرمزگان را در کمتر استانی دیدم.  این موضوع باعث شده است که استان هرمزگان جزو ۵ استان اول کشور قرار گیرد.
مهندس خرم موضوع مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: این موضوع در دو برنامه ۵ سال و حداقل ۲۰۰ هزار شغل برای مهندسین ایجاد خواهد کرد و گردش مالی بالای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در سال ایجاد می کنند، ضمن اینکه با اجرای دقیق مبحث ۲۲ در کشور، صنایع ۲۰۰ گانه پشتیبان صنعت ساختمان نیز رونق می گیرد و تحول عظیمی ایجاد خواهد شد.
وی در ادامه از شهرداران استان خواست تا به بیان موضوع و نحوه ارتباط با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و دفاتر نمایندگی بپردازند.
با این حال، از جمله مواردی که شهرداران استان هرمزگان در این جلسه برای پیگیری مطرح کردند، موضوعات ذیل بودند:
* استقرار دفاتر نمایندگی سازمان در مرکز شهرستانها و طولانی شدن پروسه تحویل و عودت نقشه ها به دلیل بعد مسافت
*مشکلات پروانه های ساختمانی پروژه های قدیمی در شهر های تازه تاسیس که توسط کاردانها و مهندسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تایید شده اند.
*تعارض منافع اعضای سازمان شاغل در شهرداری ها
* سخت گیری بیش از پیش در مقررات ساخت بنا و نوع مصالح ساختمانی و به تبع افزایش قیمت تمام شده پروژه های ساختمانی
دیدار با اعضای هیات ۴ نفره
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در ادامه سفر به استان هرمزگان در نشست مشترک با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و شهرداری بندرعباس حضور یافت.
در این نشست مهندس خرم گفت: به منظور حفظ جایگاه مهندسان و ارائه تسهیلات و خدمات به دنبال آن هستیم تا در هر استان، مجموعه ای تحت عنوان «خانه مهندس» بنا کنیم که در این مجموعه خدمات فرهنگی، ورزشی و رفاهی به اعضای سازمان ارائه خواهد شود.
وی افزود: برای رسیدن به این هدف نیازمند همکاری و مساعدت استانداری هرمزگان و اداره کل راه و شهرسازی هستیم تا زمین مناسبی برای احداث این مجموعه در اختیار سازمان نظام مهندسی این استان قرار گیرد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به معضلات بیکاری در جامعه ، مشکلات مسکن و لزوم ایجاد زمینه اشتغال برای مهندسان عضو سازمان، اظهارداشت: طرح اقدام ملی مسکن، فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال مهندسان عضو سازمان است.برهمین اساس، سازمان نظام مهندسی به پشتوانه ظرفیت های موجود آمادگی خود را برای همکاری در این زمینه اعلام می دارد.
مهندس خرم تاکید کرد: می توان با بهره گیری از ظرفیت مهندسان عضو سازمان و با هدف تامین مسکن برای مهندسان اقدام به احداث شهرک های مسکونی در حاشیه شهر و مجتمع مهندسین ویژه مهندسان فاقد مسکن عضو سازمان کرد.
وی تصریح کرد: با بهره گیری از پتانسیل های موجود و نیروهای آموزش دیده می توان در ستاد مدیریت بحران و توسعه کشور بهره برد. حسب وظیفه سازمان مبنی بر همکاری با دستگاه های مرتبط در هنگام بروز بلایایی طبیعی، از اسفند ماه دستور تشکیل ستاد بحران سازمان نظام مهندسی ساختمان به ریاست رئیس سازمان صادر شد و برای تامین کمک هزینه به آسیب دیدگان صندوق راه اندازی شد.
عضویت در ستاد مدیریت بحران
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان همچنین اعلام کرد: پیشنهاد عضویت سازمان در ستاد بحران ارائه شده و با توجه به موافقت ستاد موضوع در دستور کار دولت قرار گرفته است و پیشنهاد می شود سازمان استان در ستاد بحران استان عضویت یابد.
در همین حال، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هرمزگان در خصوص تعرفه خدمات مهندسی گفت: حق الزحمه خدمات مهندسی زیر ۰،۵ درصد قیمت تمام شده ساختمان است در حالی که تمام دنیا بین ۵ تا ۷ درصد به عنوان حق الزحمه خدمات مهندسی در نظر گرفته می شود. در جامعه امروز موضوع پرداخت حق الزحمه خدمات مهندسی، ضربه بزرگی به جایگاه مهندسان وارد شده و لازم است به این موضوع توجه شود.
 مهندس رضائی ضمن تشکر از حسن توجه مهندس خرم، از اعضای هیات ۴ نفره درخواست همکاری برای رفع مشکل املاک سازمان به خصوص ساختمان مرکزی کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان هم ضمن ابراز خوشحالی از حضور مهندس خرم در استان، گفت:  هیات ۴ نفره استان بر خلاف بسیاری از استانها در واقع یک خانواده است و در خصوص جانمایی فضا و زمین تا مرحله ای پیش رفته ایم و تمام تلاش خود را در رسیدن به اهداف عنوان شده خواهد کرد.
مهندس رضایی با تاکید بر همراهی اعضای هیات ۴ نفره با سازمان، اظهار کرد: تنش هایی که در استانهای دیگر وجود داشته، به دلیل همراهی و تعامل
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;