جداسازی آلاینده‌های معدنی از آب

سامانه غشای کامپوزیتی سیلیکاتی در ترکیب با فرآیند الکتروشیمیایی برای جداسازی یون‌های فلزی مانند مس از آب به همت محققان دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان و با همکاری پارک علم و فناوری این دانشگاه ثبت اختراع شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، داود معروفی، مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: این اختراع به همت دکتر محمد نادر لطف‌اللهی، عضو هیات‌علمی دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز، دانشگاه سمنان و بیتا چاقمی ابیازنی دانشجوی کارشناسی ارشد این دانشکده در اداره کل ثبت اختراعات کشور به شماره ۹۸۹۱۸ به ثبت رسید.
دکتر لطف‌اللهی، مجری طرح نیز با اشاره به محدودیت منابع آبی و کمبود آن در بخش کشاورزی و آشامیدنی، گفت: در این میان تصفیه آب از اهمیت بسزایی برخوردار است و تمرکز این اختراع روی آلاینده‌های معدنی شامل یون‌های فلزات سنگین در آب است.
وی با بیان اینکه روش‌های متداولی برای حذف فلزات سنگین از آب مانند ته‌نشینی، تبادل یونی، فناوری غشایی، انعقاد و لخته‌سازی، تصفیه الکتروشیمیایی و جذب سطحی وجود دارد، تصریح کرد: با وجود همه این روش‌ها، فرآیندهای غشایی به دلیل تنوع، برای تصفیه آب بسیار مناسب‌ترند، به‌طوری‌که می‌توانند تقریباً تمام آلاینده‌ها را از آب جدا کنند و یکی از موارد مورد توجه در حفظ محیط‌زیست و تهیه آب آشامیدنی باشند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;