ثبت نام دوره های کسری نمرات ۴۸ و ۴۹ آزمونهای ورود به حرفه مهندسی

به گزارش تاسیسات نیوز، سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجانغربی اطلاعیه ثبت نام دوره های کسری نمرات ۴۸ و ۴۹ آزمونهای ورود به حرفه مهندسی شهریورماه ۱۴۰۱را منتشر کرد.
دستورالعمل دوره‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان آزمون‏های ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌‌های فنی ساختمان و معماران تجربی مورخ شهریورماه ۱۴۰۱ پیرو اعلام نتایج آزمون‏های ورود به حرفه مورخ شهریورماه۱۴۰۱ و نظر به موافقت معاونت محترم مسکن و ساختمان و قائم مقام وزیر، در جهت مساعدت با شرکت‌کنندگان به دلیل شرایط حاکم بر آزمون ناشی از بیماری‌های واگیردار، بدینوسیله دستورالعمل دوره‌های آموزشی برای شرکت‏کنندگان آزمون مذکور به شرح زیر اعلام و ابلاغ می ‏گردد:
۱-شرکت ‏کنندگان رشته‌های معماری (نظارت و اجرا)، عمران (محاسبات، نظارت و اجرا)، تاسیسأت‌برقی (نظارت، طراحی و اجرا)، تأسیسات‌مکانیکی (نظارت، طراحی و اجرا) ، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک و کاردان‌های فنی ساختمان در رشته‌های معماری، عمران، تاسیسات‌برقی و مکانیکی، شهرسازی، نقشه‌برداری که نمره آنها در آزمون شهریور ماه ۱۴۰۱ حداکثر ۲ نمره کمتر از حد نصاب اعلام شده باشد (نمرات ۴۸ و ۴۹)، بازاء هر یک نمره کسری در صورت شرکت در یک دوره آموزشی مصوب شیوه‏نامه صدور، تمدید و ارتقاء پایه مهندسی و قبولی در آزمون پایان دوره و اخذ گواهینامه تا پایان اسفندماه ۱۴۰۲ قبول آزمون شهریورماه ۱۴۰۱ محسوب می‏شوند. (تاریخ گواهینامه دوره آموزشی صادره باید قبل از تاریخ ۱/۱/۱۴۰۳ باشد). برای شرکت‌کنندگان آزمون معماران تجربی نیز حسب مورد در پایه‌های مختلف حداکثر تا ۲ نمره کمتر از حدنصاب اعلام شده، این دستورالعمل ملاک عمل است.
۲-در صورتی که شرکت‌کنندگان آزمون در صلاحیت‌های مختلف شامل محاسبات یا طراحی، نظارت و اجرا مشمول این دستورالعمل شده باشد، دوره‌های آموزشی گذرانده شده در هر صلاحیت باید متمایز از دوره‌های آموزشی صلاحیت دیگر ‌باشد.
۳-برای رشته‌های معماری(اجرا) و عمران(اجرا) دوره‌های آموزشی موضوع این دستورالعمل علاوه بر دوره‌های آموزشی ورود به حرفه صلاحیت اجرا (۷۶ ساعته و دوره HSE) می‌باشد.
۴-لازم است لیست اسامی شرکت‌کنندگان مشمول این دستورالعمل که در دوره‌های آموزشی و آزمون پایان دوره آن در مهلت زمانی مقرر (تا پایان اسفندماه ۱۴۰۲) شرکت نموده‌اند، پس از اتمام دوره و موفقیت در آزمون مربوطه از سوی اداره کل استان جهت درج در بانک اطلاعات آزمون‌ها به این دفتر ارسال گردد تا پس از بررسی و صدور تائیدیه ملاک صدور پروانه اشتغال به کار قرار گیرد. بدیهی است در صورت عدم ارسال لیست اسامی و درج در بانک اطلاعات آزمون‌ها و متعاقباً عدم صدور تائیدیه از سوی دفتر مقررات ملّی و کنترل ساختمان، صدور پروانه اشتغال به کار امکانپذیر نمی‌باشد.
۵-این دستورالعمل صرفاً مربوط به آزمون شهریورماه ۱۴۰۱ بوده و قابل تعمیم به آزمون‌های دارای اعتبار قبل و آزمون‏های دوره‌های آتی نخواهد بود و آن دسته از شرکت‌کنندگانی که موفق به کسب حد نصاب قبولی نشده‌اند و مشمول این دستورالعمل نمی‌باشند می‏بایست در آزمون‌های دوره بعد شرکت نمایند.
۶-دوره‌های آموزشی موضوع این دستورالعمل همان دوره‌های آموزشی ارتقاء پایه سه به دو موضوع بخشنامه‌های شماره ۴۹۵۷۹/۴۲۰ مورخ ۸۸/۹/۲۹ شماره ۱۰۴۳۸۶/۴۲۰/۹۰ مورخ ۹۰/۱۲/۹۰ و شماره ۱۴۱۶۳/۴۲۰/۹۱ مورخ ۹۱/۳/۱۰ می‌باشد. رشته نقشه‌برداری دوره‌های دو به یک ملاک عمل می‌باشد و برای رشته‌های تاسیسات‌مکانیکی (اجرا)، تاسیسات‌برقی(اجرا) بخشنامه شماره ۱۴۵۲۲۴/۴۲۰ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ رشته ترافیک بخشنامه شماره ۲۷۳۰۵/۴۲۰ مورخ ۱۴۰۱/۲/۲۶ ملاک عمل می‌باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;