تولید ۴۰۰ هزار بشکه‌ای در غرب کارون

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با اشاره به تنوع و تعدد طرح‎ها و پروژه‎های در دست اقدام این شرکت، تاکید کرد: رسیدن به اهداف به ویژه در شرایط خاص کنونی حاکم بر کشور، نیازمند تلاش مضاعف، هدف‌گذاری‎های دقیق‎تر، کنترل بهینه منابع و حرکت به سمت شفافیت بیشتر است.


تورج دهقانی در مراسم معارفه‎اش به‌عنوان مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) که با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، بر ضرورت چابکی در فرآیند تصمیم‎گیری تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی اوقات، زمانی که برای اتخاذ یک تصمیم صرف می‌شود، با زمانی که انتظار داریم خروجی تصمیم به مرحله اجرا درآید، یکسان است و این روند باید اصلاح شود.


وی با بیان اینکه لازم است ضمن لحاظ کردن شفافیت، در پذیرش ریسک تصمیم‎گیری‎ها بهتر عمل کنیم، از برنامه خود برای بازبینی روندهای کاری و به ویژه روند پیشروی پروژه‎های در دست اجرا در مدت زمان کوتاهی خبر داد و گفت: پس از این بازبینی، برنامه جامعی را به شرکت ملی نفت ایران ارائه خواهیم داد و متناسب با این برنامه، پاسخگو خواهیم بود.


سیدنورالدین شهنازی‎زاده، مدیرعامل پیشین شرکت مهندسی و توسعه نفت نیز در این مراسم، به تشریح گزارش عملکرد این شرکت پرداخت و گفت: ظرفیت کنونی تولید نفت در غرب کارون بیش از ۳۰۰ هزار بشکه در روز است که این رقم تا پایان امسال به مرز ۴۰۰ هزار بشکه خواهد رسید و غالب این افزایش تولید از محل تولید نفت میدان آزادگان جنوبی تامین خواهد شد.


وی به روند مطلوب تولید نفت در میدان مشترک آذر اشاره کرد و ادامه داد: افزایش ۳۵ هزار بشکه‎ای تولید این میدان نیز تا پایان سال در برنامه است. ادامه روند تولید در میدان یاران جنوبی نیز تا زمان امضای قرارداد توسعه‎ای این میدان در دستور کار است و امیدواریم امسال تولید روزانه این میدان به ۲۵ هزار بشکه برسد.


شهنازی‎زاده به تلمبه‎خانه‌های غرب کارون و امیدیه که در مدار قرار گرفته‎اند نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد که ظرفیت انتقال نفت در فاز دوم طرح «انتقال نفت خام غرب کارون و تاسیسات جانبی آن» به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه افزایش یابد.


همچنین مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز با اشاره به نقش قابل‎توجه درآمدهای حاصل از فروش نفت خام منطقه غرب کارون در سال‎های اخیر، گفت: شرکت مهندسی و توسعه نفت به‌عنوان متولی توسعه میادین این منطقه عملیاتی، عملکرد قابل دفاعی داشته است. علی کاردر از اهمیت مسوولیت‎های شرکت متن گفت و افزود: در یکی دو سال اخیر، نفت تولیدی غرب کارون، حداقل پنج میلیارد دلار درآمدزایی سالانه برای کشور به همراه داشته است.


کاردر با اشاره به ظرفیت تولید ۷۰ هزار بشکه‎ای غرب کارون در زمان آغاز به کار دولت یازدهم، به ظرفیت امروز تولید نفت در این منطقه عملیاتی که به بیش از ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است، اشاره کرد و افزود: ما در شرکت متن با گرفتاری‎های تاریخی مواجه بودیم که غالب آن به زمان تحریم‎ها و قبل از توافق برجام برمی‎گشت؛ مدیران وقت نیز ناچار بودند برخی اقدامات را متناسب با شرایط موجود انجام دهند و نمی‎توان همه تقصیرها را متوجه آنان دانست.


در آن زمان، رویکرد اصلی حرکت به سمت اجرای طرح‎ها در قالب قراردادهای بیع‎متقابل بود که عملیاتی نشد و مسیر به سمت اجرای پروژه‎ها در قالب EPC رفت اما در نهایت پروژه‎ها با E و P و C مستقل پیش رفتند. وی با اشاره به طرح‎ها و پروژه‎های مهمی که در شرکت متن دنبال می‎شود، ادامه داد: انتظارات زیادی از این شرکت وجود دارد و به ویژه عامل «زمان» باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;