توانمندي داخلي در تعمير توربين هاي صنعت انتقال گاز

 

تعمیر انواع توربین مورد استفاده صنعت انتقال گاز با تلاش متخصصان ایرانی بیش از 30 درصد هزینه ها را کاهش داده است.

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از شانا، مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان این که نزدیک به 40 درصد هزینه های تعمیر توربین مربوط به نیروی انسانی است، افزود: بهره گیری از دانش متخصصان متعهد صنعت انتقال گاز در تعمیر انواع توربین مورد استفاده در این صنعت، سبب کاهش چشمگیر وابستگی به نیروی انسانی خارجی تا پنج درصد شده است.

رضا الماسی ، مهم ترین بخش صرفه جویی در تعمیر تجهیزات مورد استفاده در صنعت انتقال گاز را دستیابی به دانش فنی این تجهیزات و ساخت داخل کردن آنها برشمرد و گفت: هم اکنون بخش عمده تعمیر انواع توربین در داخل با تلاش مهندسان و متخصصان ایرانی انجام می شود.

وی با بیان این که هزینه تعمیر یک دستگاه توربین با نیروهای غیرایرانی 1.5 میلیون یورو برآورد شده است، گفت: با تکیه بر تخصص و دانش متخصصان ایرانی، این هزینه ها که بخش عمده آن نیروی انسانی است، به 900 هزار یورو کاهش یافته است.

الماسی شبکه انتقال گاز ایران را برای ارسال گاز بیش از 700 میلیون متر مکعب گاز به مبادی مصرف آماده خواند و گفت: با توجه به تعمیرات و بازرسی های انجام شده در خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار گاز، سامانه انتقال به طور کامل آماده گذر از زمستان است و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

  شرکت انتقال گاز با بهره گیری از مناطق ده گانه خود در گستره ای به طول بیش از 34 هزار کیلومتر خط لوله فشار قوی، گاز تحویلی از پالایشگاه ها را به پشت دروازه شهرها می رساند. این شرکت همچون دیگر بخش های صنعت گاز، نیمه نخست سال به آماده سازی تاسیسات خود می پردازد تا در شش ماه دوم ، خدمات مطلوبی ارائه دهد.

پایان پیام/.

 

 

 

پایان پیام/

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;