توافق نظام مهندسی زاهدان با شهر جدید تیس و ستاد توسعه سواحل مکران

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان با شرکت عمران شهر جدید تیس تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
به گزارش تاسیسات نیوز،  براساس تفاهم نامه منعقده سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان با شرکت عمران شهر جدید تیس، کلیه خدمات مهندسی، در شهر جدید تیس توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان ارائه خواهد شد.  
شهر جدید تیس یکی از شهرهای جدید کشور است که  در سال ۱۳۹۸ به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این شهر در فاصله بین شهرستان چابهار و کنارک در زمینی حدود ۴۰۰۰ هکتاراحداث خواهد شد. شهر جدید تیس اولین شهر جدید ساحلی کشور و اولین شهر از نسل نوین شهرهای جدید کشور محسوب می‌شود. کارکرد اصلی شهر مبتنی بر گردشگری و مسکونی است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در این باره گفت: «جنوب سیستان وبلوچستان به دلیل همجواری با سواحل و دریای عمان بستر مناسبی برای توسعه جنوب شرق و به تبع آن آورده اقتصادی برای کل کشور است.
دکتر نرماشیری افزود: فاز نخست آماده سازی زیرساخت ها و توسعه این شهر با بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است و فرصت مناسبی برای احداث شهری با رعایت کامل مقررات ملی ساختمان و شیوه های نوین ساختمان سازی خواهد بود.
شهر جدید تیس جزو شهرهایی است که طرح اقدام ملی مسکن در آن اجرا خواهد شد و  مطابق برنامه ریزی های انجام شده ظرفیت ثبت نام تا ۸۰۰۰ نفر را خواهد داشت.
توافق جدید با ستاد توسعه سواحل مکران
خبر دیگر اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان در راستای توسعه خدمات مهندسی در سطح استان با دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران تفاهم نامه ای منعقد کرد.
بر اساس این تفاهم نامه, لیست پروژه های سرمایه گذاری در سواحل مکران در اختیار سازمان قرار خواهد گرفت و نمایندگان سازمان در جلسات تخصصی کارگروه های این ستاد شرکت خواهند نمود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در این باره گفت: «نظرات تخصصی کارشناسان سازمان می  تواند سبب بهبود سیستم پنجره واحد ستاد شود.»
همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، نظارت بر طرح های سرمایه گذاری و تدوین دستورالعمل های لازم در این خصوص را بر عهده خواهد داشت.
دکتر نرماشیری در پایان ضمن اشاره به اهمیت توسعه سواحل مکران عنوان کرد:«نظام مهندسی می تواند با مشارکت فعال در این طرح به عنوان بازوی تخصصی، کمک شایانی در پیشبرد اهداف طرح و توسعه خدمات مهندسی در این سواحل ارزشمند نماید.»
 با توجه به جایگاه منحصر به فرد مکران در دستیابی به توسعه پایدار مناطق جنوب و شرق کشور، موقعیت این سواحل در بهره گیری از ظرفیت دسترسی به آب‌های بین‌المللی و تحقق منویات مقام معظم رهبری، برنامه‌ توسعه سواحل مکران مورد توجه و تأکید ویژه‌ دولت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.
توسعه‌ بخش‌های حمل و نقل، صنعت، نفت، شیلات، تجارت خارجی، گردشگری و سایر فعالیت‌های اقتصادی و همچنین ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز از طریق سرمایه گذاری‌های کلان بخش نفت و گاز، ایجاد شهرک‌های صنعتی با مشارکت سرمایه گذاران خارجی، به عنوان اصلی‌ترین اقدامات دولت برای توسعه این منطقه در دستور کار قرار دارد.
منبع نظام مهندسی کشوری
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;