تقویت ساخت و ساز با وام مسکن

نظام مهندسی

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزایش تسهیلات وام مسکن را در جهت خانه‌دار شدن متقاضیان مسکن مطلوب دانست و گفت: افزایش تسهیلات مسکن ساخت و ساز را تقویت می‌کند.

 

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز  سید مهدی هاشمی اظهار کرد: افزایش تسهیلات مسکن قطعا اقدام مثبتی در جهت رونق بازار است اما افزایش قیمت‌های مسکن به افزایش این‌گونه مرتبط نسیت. به گفته وی، افزایش میزان وام‌های مسکن به طور مطلق در افزایش قیمت‌ها موثر نیستند بلکه عموامل متعددی تاثیرگذارند.

 

هاشمی با اشاره به این‌که نمی‌توان برای افزایش قیمت‌های مسکن که در مدت اخیر پیش‌آمده است کاری کرد، گفت: کاهش و افزایش دیگری در بازار مسکن نداریم و امیدواریم اعطای تسهیلات مسکن بتواند درصدی از مشکلات متقاضیان را در جهت خرید خانه مورد نیازشان برطرف کند.

 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: باید سیاست‌های افزایش تسهیلات مسکن در نحوه‌ی واگذاری یا پرداخت آنها به نحوی باشد تا بتواند در جهت رونق بازار موثر باشد.

 

هاشمی با اشاره به تعداد زیاد واحد‌های مسکونی کشور گفت: باید شرایط مناسبی از نظر ساخت فراهم شود و اعطای این وام‌ها به گونه‌ای نباشد که خرید یا ساخت محدود شود و سرمایه‌گذاران ضرر کنند.

 

به گفته‌ی وی متقاضیان مسکنی که می‌خواهند یک واحد مسکونی داشته باشند می‌توانند با کمک این وام‌ها صاحب خانه شوند. اما اعطای این‌ وام‌ها به‌طور مطلق تاثیر چندانی ندارد.

 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه تاکید کرد: افزایش وام‌های مسکن در تامین نیاز مسکن مردم موثر است و کسانی که برای اولین‌بار چه برای خرید و چه برای ساخت اقدام می‌کند، باید امکان بازپرداخت این وام‌ها را داشته باشد.

 پایان پیام/.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;