تفکیک نظام مرمت بناهای تاریخی از نظام فنی مهندسی ساختمان

مدیرکل بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی بر لزوم استقرار نظام ویژه مرمت و احیا به‌صورت مجزا از نظام فنی مهندسی ساختمان، تاکید کرد و گفت: استفاده از مصالح و فرآورده‌های ساختمانی در طرح‌های مرمت و احیای بناهای تاریخی نیاز به نظام فنی و اجرایی دارد.
به گزارش تاسیسات نیوز، سیدهادی احمدی روئینی مدیرکل بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: هم‌زمان با گرامی‌داشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، نخستین نشست از سلسله نشست‌های اداره‌کل بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی در قالب وبینار با همکاری دانشگاه شهید بهشتی روز یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.
مدیرکل بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی کشور، نظام فنی اجرایی کشور را برای مرمت ناکافی و ناکارآمد توصیف کرد و لزوم استقرار نظام ویژه مرمت و احیا را به‌صورت مجزا از نظام فنی مهندسی ساختمان هدف و آرزوی همه فعالان حوزه میراث‌فرهنگی دانست.
احمدی روئینی استفاده از حداکثر توان فنی و مهندسی کشور، حمایت از ابتکارها، خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در پدیدآوری طرح‌های مرمت و احیا، انتخاب فناوری مناسب و زمینه‌سازی برای بومی کردن آن‌ها، استقرار و نهادینه کردن نظام فنی مرمت را اجتناب‌ناپذیر برشمرد و افزود: امیدواریم با هم‌فکری تمام ذی‌نفعان و برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور فعالان و صاحب‌نظران با هدف جمع‌آوری نظرها و پیشنهادها تا پایان سال جاری این چهارچوب آماده شود.
او لزوم استفاده از مصالح و فرآورده‌های ساختمانی و کالاهای تأسیسات و تجهیزات مکانیکی و برقی استاندارد در طرح‌های مرمت و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی از جمله مواردی برشمرد که نیاز به نظام فنی و اجرایی دارد و افزود: در نشست فردا -یکشنبه ۲۹ فروردین- شناخت و تحلیل نظام فنی و اجرایی مرمت مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
در این نشست که از ساعت ۱۵ تا ۱۷ یکشنبه ۲۹ فروردین به‌صورت وبینار برگزار خواهد شد، سیدهادی احمدی روئینی مدیرکل بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، محمدسعید ایزدی، اکبر تقی‌زاده اصل، اسکندر مختاری طالقانی، عادل فرهنگی شبستری، میترا آزاد، هادی صفایی‌پور، فرامرز پارسی، نریمان فرحزا، امیدعلی صادقی، محمد صادقی و نیلوفر رضوی از جمله استادانی هستند که سخنرانی خواهند کرد.
شرکت در این نشست از طریق لینک برای علاقه‌مندان فراهم است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;