تفاهم نامه نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی در طرح اقدام مسکن ملی

تفاهم‌نامه همکاری اجرای پروژه طرح اقدام مسکن ملی فی‌مابین نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران و اداره کل راه و شهرسازی استان منعقد شد.
به گزارش تاسیسات نیوز،  در نشستی مشترک تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان با حضور دکتر اسلامی وزیر راه و شهرسازی، خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، مهندس خرم رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور، مهندس سعید سعیدیان رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران و جمعی از مسئولین کشور منعقد و فی‌مابین مدیران ارشد اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران مبادله شد.
در این مراسم  اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ضمن مثبت خواندن این تفاهم‌نامه، فراهم نمودن منزل ایمن را جز وظایف وزارت راه و شهرسازی عنوان نمود و اظهار امیدواری کرد: با تسهیل امور، مردم در یک بازه زمانی مشخص، صاحب خانه مناسب شوند.
وزیر راه و شهرسازی پایدارسازی جریان تولید مسکن را حائز اهمیت عنوان نمود و افزود، البته اکثریت عوامل التهاب زا اقتصادی که در بازار مسکن اتفاق می‌افتد خارج از اخبار وزارت راه و شهرسازی است.
دکتر اسلامی کمترین ساخت مسکن در سال‌های اخیر را سیصد هزار واحد عنوان نمود و تشخصی نیاز جامعه را بر اساس قانون برنامه ششم توسعه مطرح کرد و تشریح نمود: طبق آمار هفت‌صد هزار واحد است که دویست هزار واحد آن روستایی و هفت‌صد هزار عدد واحد شهری می‌باشد که مابقی آن در طرح اقدام ملی مسکن در یک برنامه دوساله تعریف کردیم.
طرح مسکن ملی ساختمان بر اساس اصل ۳۱ قانون اساسی کشور در راستای فراهم نمودن مسکن مناسب برای اقشار متوسط و پایین جامعه اجرا می‌شود که با تبادل این تفاهم‌نامه و نقش نظام‌مهندسی در ساخت این واحدها، اقشار متوسط و ضعیف نیز صاحب‌خانه‌های ایمن خواهند شوند که پرداخت تسهیلات به پروژه‌های نیمه‌تمام  و زمین‌های مناسب ساخت نیز از اهداف دولت در راستای اقدام ملی طرح مسکن خواهد بود.
منبع نظام مهندسی تهران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;