تفاهم دفتر توسعه صادرات خدمات مهندسی با بنیاد کرامت آفتاب

مراسم امضای تفاهم‌نامه میان دفتر توسعه صادرات خدمات فنی-مهندسی و بنیاد ملی کرامت آفتاب بعدازظهر امروز در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برگزار شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، مراسم امضای تفاهم‌نامه میان دبیرخانه دائمی دفتر توسعه صادرات خدمات فنی-مهندسی و روابط‌ بین‌الملل با بنیاد ملی کرامت آفتاب بعدازظهر امروز در محل ساختمان مرکزی سازمان برگزار شد.
در این مراسم دکتر فراهم مقدم راد دبیر دفتر توسعه دفتر توسعه صادرات خدمات فنی-مهندسی و روابط‌ بین‌الملل بابیان تاریخچه تشکیل این دبیرخانه، گفت: سال ۹۶ و با مصوبه شورای مرکزی نظام‌مهندسی ساختمان دبیرخانه توسعه صادرات تشکیل شد.
وی بابیان آنکه برنامه‌های متعددی در این چند سال در بازه‌های کوتاه‌مدت تا بلندمدت برای نیل به هدف توسعه صادرات طراحی شده، تأکید کرد: نمایندگان همه سازمان‌های سراسر کشور در این دبیرخانه حضور دارند.
مقدم‌ راد افزود: برنامه‌ریزی‌های خوبی برای صادرات خدمات فنی-مهندسی بویژه به ۱۰-۱۲ کشور همسایه ایران انجام شده است. امیدواریم با رفع بیماری کرونا موجبات این امر هرچه سریع‌تر فراهم شود.
دبیر توسعه صادرات خدمات مهندسی ضمن اشاره به برنامه‌های آموزشی این مرکز، اضافه کرد: دوره‌های خوبی در ۴ سطح برای اعضای سازمان جهت آشنایی آنها با مباحث بازاریابی و صادرات خدمات فنی-مهندسی طراحی شده است.
وی تأکید کرد: تمرکز برنامه‌های دفتر توسعه صادرات البته روی پروژه‌های کوچک‌مقیاس برای کشورهای همسایه است. شرکت‌های قدیمی و بزرگ مهندسی که طبیعتاً راه‌وچاه صادرات را خوب بلدند.
مقدم راد بابیان اینکه اگر صادرات خدمات مهندسی به‌خوبی انجام شود، می‌توان به صادرات محصولات انقلاب و فرهنگ ایرانی امیدوار بود، گفت: در این دوره‌ها مسائلی مانند خدمات بانک توسعه صادرات، صندوق ضمانت و … آموزش داده می‌شود.
مقدم راد تأکید کرد: یکی از اهداف بلندمدت ما بین‌المللی کردن پروانه‌های اشتغال به کار مهندسی برای همه اعضا است. به‌طوری که جامعه مهندسین بتوانند در دیگر کشورها به سادگی فعالیت کنند.
وی رایزنی با اتاق بازرگانی برای صدور کارت بازرگانی ویژه جامعه مهندسی را از دیگر برنامه‌های این دفتر برشمرده و بیان کرد: با معاونت علمی ریاست‌جمهوری هم‌چنین برای تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان مهندسی گفتگو شده است.
مقدم‌ راد با ابراز تأسف از شرایط اسف‌بار کرونایی پیش‌آمده و آثاری که بر صنعت ساختمان تحمیل کرد، افزود: علیرغم ویروس منحوس کرونا،تلاش کردیم اتفاقات مبارکی در حوزه صادرات خدمات مهندسی بیفتد.
دبیر دفتر توسعه صادرات ضمن اشاره به نتایج انتخابات ۲۸ خرداد و روی کار آمدن دولت آیت‌الله رئیسی، تأکید کرد: امید است با روی کار آمدن دولت جدید و اهتمام به حوزه مسکن ،موضوع صادرات خدمات مهندسی نیز رونق گیرد.
وی در خاتمه با یادآوری اوضاع نامناسب صنعت ساختمان در این روزها، بیان داشت: برای رونق این صنعت و برای اشتغال ده‌ها هزار دانش‌آموخته نخبه علوم مهندسی چاره‌ای جز گسترش صادرات خدمات فنی-مهندسی وجود ندارد.
در ادامه این برنامه حجت‌الاسلام رضایی مدیرعامل بنیاد ملی کرامت آفتاب به بیان نکاتی پرداخت. وی با اشاره به فعالیت این مجموعه در ۷۰ نقطه دنیا تأکید کرد مهم‌ترین رویکرد ما صادرات فرهنگ ایرانی به کشورهای مختلف است.
رضایی تأکید کرد: بنیاد ملی کرامت آفتاب با تلاش نخبگان فرهنگی حوزه و دانشگاه تأسیس شده است و محور فعالیت‌ها آسیب‌های اجتماعی در کل کشور می باشد .
مدیرعامل بنیاد کرامت آفتاب در خاتمه ابراز امیدواری کرد با امضای این تفاهم‌نامه در کوتاه‌مدت اتفاقات مناسبی برای صادرات خدمات فنی‌مهندسی بویژه در نمایشگاه‌های مختلف بین‌المللی اتفاق بیفتد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;