تفاهم‌نامه نظام مهندسی و انبوه‌سازان قم جهت رونق ساخت و ساز

نظام مهندسی و مجمع انبوه سازان شهر قم بر تشکیل کارگروهی برای اخذ تصمیمات لازم برای پیشبرد اهداف مشترک در ساخت و ساز تفاهم نامه ای را امضا کردند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،  امین مقومی در جلسه مشترک هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با انجمن انبوه سازان قم اظهار داشت: برگزاری این جلسه در راستای رسیدن به نقاط مشترک در زمینه رونق و جهش تولید مسکن در استان قم مهم است؛ هر چند که در گذشته ممکن بود برخی مشکلات در ارتباط کاری بین سازمان و مجمع انبوه سازان وجود داشته؛ اما در سالهای اخیر جلسات مشترک خوبی بین طرفین برگزار شده و تفاهم نامه ای نیز در این راستا تنظیم  گردید که امیدواریم این همکاری ها تداوم داشته باشد.
وی بیان داشت: پیشنهاد می شود تا کارگروهی متشکل از نمایندگان هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و انجمن انبوه سازان قم تشکیل شود و موضوعات مرتبط با طرفین در این کارگروه بحث و بررسی و تصمیمات لازم برای پیشبرد اهداف اتخاذ شود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با بیان اینکه همراهی و حمایت از کارآفرینان همواره از موضوعات مورد توجه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بوده عنوان کرد: امروز هزینه های خدمات مهندسی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم کمتر از میانگین آنچه در مبحث دوم آمده؛  می باشد و از طرفی نیز سازمان با تشکیل کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری حمایت های قابل توجهی از پروژه های بزرگ استانی نموده که در مجموع این اقدامات موجب شده تا توان مهندسی در استان قم نهادینه و این باور بین سرمایه گذاران تقویت شود که مهندسان استان در رشته های مختلف توانمندی و تخصص خوبی دارند.
مهندس مقومی افزود: امروز انجمن انبوه سازان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ظرفیت و ارتباطات خوبی با مجموعه های مرتبط در کشور دارند که با برنامه ریزی و بهره برداری از این ظرفیت می توان کارهای مشترک بزرگی در سطح استان و کشور انجام داد و این امر دور از دسترس نیست که البته لازمه آن همکاری و همراهی متقابل است.
وی ادامه داد: باید به سمت اقدامات بزرگی همچون صدور خدمات مهندسی و تکشیل کنسرسیوم های مشترک حرکت کنیم و سایر موضوعات مورد انتظار طرفین نیز در چهارچوب قانون قابل حل است ، هر چند که به نظر می رسد در برخی  موارد نیازمند اصلاح قوانین هستیم.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: باید مسائل و چالش هایی که در گذشته بین مجمع انبوه سازان و نظام مهندسی مطرح بوده به فراموشی سپرده شود و برای انجام اقدامات مشترک و آینده بهتر تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان سابقه ۲۵ ساله دارد افزود: این قانون جز قوانین مترقی جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب بوده که البته ممکن است بخش هایی از آن مغفول مانده باشد از جمله ماده ۲۹ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که مربوط به صنوف دخیل در امر ساخت و ساز می باشد.
مجتبی بیگدلی  رییس انجمن انبوه سازان استان قم نیز در این جلسه اظهار داشت: امروزموضوعات بسیار مهم و کلانی در عرصه عمران و آبادانی استان و کشور وجود دارد که مجموعه هایی همانند نظام مهندسی ساختمان و انجمن انبوه سازان باید نسبت به آن اظهار نظر داشته و پیشنهادهای تخصصی خود را ارائه دهند.
وی بیان داشت: موضوع مجریان ذیصلاح مهم است که این امر مورد توجه سازمان نظام مهندسی ساختمان است و انبوه سازان نیز می توانند در این عرصه نقش آفرین باشند و نباید اجازه داد تا افرا غیر متخصص به عرصه ساخت و ساز ورود کنند.
وی با تاکید بر اینکه مسائل طرفین بین سازمان و انحمن انبوه سازان قابل حل است افزود: امروز نظام مهندسی ساختمان استان قم در سطح کشور جایگاه خوبی دارد و انجمن انبوه سازان استان نیز فعالیت های خوبی در عرصه ساخت و ساز و تولید مسکن داشته که اجرای پروژه مهم مسکن مهر در قم از جمله آنان است.
رییس انجمن انبوه سازان استان قم افزود: اقدامات بزرگی می توان در قم رقم زد که این امر نیازمند همراهی و مشارکت متقابل بین سازمان و انبوه سازان است و توانمندی های زیادی در این زمینه در استان قم وجود دارد.
منبع نظام مهندسی قم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;