تعاونی های برتر یک میلیارد تومان تسهیلات دریافت می کنند

مدیرعامل بانک توسعه تعاون از اختصاص یک‌میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی های برتر معرفی شده به این بانک در هفته تعاون خبر داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، حجت اله مهدیان در نشست خبری هفته تعاون که با حضور معاون وزیر تعاون و مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون برگزار شد، اظهار کرد: بانک توسعه تعاون به تعاونی های برتر سال ۹۹ که در هفته تعاون انتخاب و به بانک معرفی شوند تسهیلات یک‌میلیارد تومانی با نرخ سود ۱۵ درصد پرداخت خواهد کرد.

وی از افزایش منابع بانک در شش سال گذشته خبر داد و گفت: منابع بانک در طول شش سال دولت تدبیر و امید ۱۰ برابر افزایش یافت و بانک با ۴۵۰۰ نفر پرسنل خدمات به تعاونگران را دنبال کرد.

سهم ۷۱ درصدی تعاونی ها از تسهیلات بانک

به گفته مهدیان ۷۱ درصد تسهیلات پرداختی بانک به تعاونی ها و ۲۹ درصد به سایر بخشها صورت می گیرد و نرخ تسهیلات بانک از ۴ درصد تا ۱۸ درصد متغیر است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با بیان اینکه انتظار پرداخت تسهیلات از بانک بسیار زیاد است افزود: اگر چه محدودیتها و مضایق دولت قابل درک است ولی معتقدم بهتر از این می شد از بانک حمایت کرد. بعد از راه اندازی بانک قرار بود سرمایه بانک سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان اضافه شود که متأسفانه این کار انجام نشد.

افزایش سرمایه بانک به ۲۶۰۰ میلیارد تومان
مهدیان تصریح کرد: البته به زودی ۱۶۰۰ میلیارد تومان دیگر به سرمایه بانک اضافه می شود و سرمایه بانک به ۲۶۰۰ میلیارد تومان می رسد ولی چنین سرمایه ای برای یک بانک توسعه ای جوان حقیقتا ناکافی و به شوخی شبیه است لذا انتظار حمایت بیشتر برای خدمت رسانی بهتر به تعاونگران را داریم.

وی گفت: متاسفانه به دلیل آنکه از بانک توسعه تعاون خوب حمایت نشده، بخش اعظمی از پرداختی های ما با اتکا به سپرده های مردمی است و از این‌محل ماهانه ۱۷۵۰ میلیارد تومان‌تسهیلات پرداخت می کنیم. در صورتی که این رقم درگذشته ۲۰۰ میلیارد تومان بود که امروز ۸ برابر شده است.

به گفته مدیرعامل بانک توسعه تعاون ، سپرده‌های مردمی در بانک از ۲۵۰۰ میلیارد تومان در گذشته،  امروز به ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

مهدیان در پایان نرخ تسهیلات قرض الحسنه بانک را ۴ درصد، تسهیلات اشتغال روستایی را ۶ درصد و برای سایر موارد برابر مصوبه شورای پول و اعتبار ۱۸ درصد اعلام کرد.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;