تدوین استاندارد تجهیزات دستگاه های آلوده کننده هوا

سرپرست مرکزملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بهره برداری از سامانه معاینه فنی موتورخانه‌ها گفت: اگر معاینه فنی موتورخانه‌ها انجام شود، مصرف گاز و میزان آلاینده‌ها در موتورخانه‌ها کاهش می‌یابد.
به گزارش تاسیسات نیوز،  داریوش گلعلیزاده اظهارکرد: به استناد ماده ۱۷ قانون هوای پاک که بر معاینه فنی موتورخانه‌ها و سامانه‌های احتراقی و ایجاد سامانه‌ای در این خصوص توسط سازمان ملی استاندارد تاکید دارد، این سامانه طراحی و با حضور علی سلاجقه – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست – رونمایی شد و هم اینک در مرحله تکمیل اطلاعات قرار دارد.
وی افزود: ما به همکارانمان در استان‌ها درباره نحوه بهره‌برداری از این سامانه و ورود اطلاعات به آن آموزش‌های لازم را ارایه دادیم.
سرپرست مرکزملی هوا وتغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: در وهله اول ساختمان‌های دولتی برای معاینه فنی سامانه‌های احتراقی در اولویت قرار دارند. ضمن اینکه این سامانه در مرحله بعد مراکز تجاری و اداری بزرگ در کلانشهرها را هم در بر خواهد گرفت و در نهایت همه ساختمان‌ها را شامل می‌شود.

گلعلیزاده تصریح کرد: اگر معاینه فنی موتورخانه‌ها انجام شود، دو اتفاق خوب می‌افتد؛ اول اینکه مصرف گاز کاهش می‌یابد که از نظر اقتصادی به نفع بهره برداران است. دیگر اینکه از میزان آلاینده‌ها در موتورخانه‌ها کاسته می‌شود.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: در قانون هوای پاک پیش‌بینی شده که تسهیلات از طریق صندوق ملی محیط زیست در اختیار کسانی که معاینه فنی دوم را انجام می‌دهند، قرار گیرد.

سرپرست مرکزملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تهیه پیش‌نویس استاندارد ملی سوخت نفت، گاز و بنزین مبتنی بر استاندارد یورو ۵ و به استناد ماده ۱۸ قانون هوای پاک، اظهارکرد: این پیش نویس به تصویب کمیته فنی رسیده و هم اینک در دستور کار شورای عالی استاندارد است که پس از تصویب، ابلاغ خواهد شد.

گلعلیزاده از تدوین استاندارد تجهیزات کاهش آلایندگی خودرو مانند کاتالیست‌ها خبر داد و گفت: پایش سوخت نفت و گاز و بنزین با همکاری سازمان ملی استاندارد در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست وی با بیان اینکه استاندارد تجهیزات پایش کیفیت هوا تدوین شده است، تصریح کرد: هم اینک به دنبال اجباری کردن این استاندارد هستیم. چنانچه این اتفاق بیفتد، نظارت بر رعایت این استاندارد بر عهده سازمان ملی استاندارد خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;