تخصیص یارانه به ساخت و سازهای دارای پروانه در بودجه ۹۹

مشاور مالی و مالیاتی سازمان نظام مهندسی استان یزد درخصوص یارانه درنظر گرفته شده برای ترغیب مالکین به اخذ پروانه ساختمانی گفت: در راستای افزایش ساخت و سازها مطابق با مقررات ملی ساختمان ، در بودجه سال ۹۹ معادل یک میلیارد و صد میلیون تومان یارانه در نظر گرفته شده است که نسبت به سال قبل ۱۱ برابر افزایش دارد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ محمد کاظم درّی در مورد پیش بینی بودجه سال ۹۹ عنوان کرد: برای تنظیم بودجه پیشنهادی برای سال آینده، بالغ بر ۱۵۰ نفر- ساعت زمان صرف شد و با برگزاری جلسات متعدد با هیأت رئیسه و هیأت مدیره، ارقام پیشنهادی و مبانی تهیه این ارقام که منطبق بر سیاست های کلی سازمان بود، به تفصیل ارائه گردید که خوشبختانه با مختصر اصلاحاتی از سوی هیأت مدیره به تصویب رسید.
درّی به پیش بینی افزایش ۴۰ درصدی درآمدهای سازمان در سال آتی اشاره کرد و افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته و با تکیه بر مشارکت و همکاری ارگانهایی نظیر شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی، همچنین افزایش ۲۵ درصدی تعرفه های خدمات مهندسی، در سال آینده برای درآمدهای عملیاتی ۳۶ درصد افزایش و درآمدهای غیرعملیاتی سازمان که بخش عمده آن ناشی از سود سپرده بانکی است نزدیک به ۴۰ درصد رشد پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه رویکرد بودجه ای ، بیشتر متوجه مباحث آموزش و شفافیت مالی در شهرستان ها بوده است، گفت: بخش قابل توجهی از درآمدهای سازمان به این موارد تعلق خواهد گرفت و سهمی از درآمدهای سازمان که توسط دفاتر شهرستان ها محقق شود، تماماً در همان شهرستان ها هزینه خواهد شد و به دنبال صرف درآمد شهرستان ها در مرکز استان نیستیم.
درّی با اشاره به افزایش نرخ تورم در سال آتی، همچنین افزایش نرخ دستمزد، انرژی، برق و امثال آن گفت: پیش بینی می شود هزینه های پرسنلی در سال آتی تا ۳۰ درصد و هزینه های اداری و عمومی تا ۳۸ درصد افزایش را تجربه کنند.
وی درخصوص حق الجلسات هیأت مدیره تصریح کرد: هزینه های اختصاص یافته به این بخش طی دو سال گذشته ثابت بوده، با این حال در ۹ ماهه سال ۹۸ تنها ۴۰ درصد از بودجه اختصاص یافته محقق شد و برای سال ۹۹ نیز این بودجه بدون هیچ تغییری نسبت به سال گذشته در نظر گرفته شده است.
درّی در ادامه به مبالغ اختصاص یافته به بخش های مختلف در بودجه پیش بینی شده اشاره کرد و گفت: در این بودجه مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان به خدمات رفاهی اعضاء، ۳۰۰ میلیون تومان به برگزاری مراسم، ۲۵۰ میلیون تومان به امر پژوهش، بازدیدهای علمی و مسابقات حرفه ای و ۲۰۰ میلیون تومان به تجهیزات آموزشی، خرید نرم افزارها و ارتقاء سخت افزاری اختصاص یافته است.
وی همچنین از پیش بینی اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان به امر نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی خبر داد که بر اساس نامه وزارت راه و شهرسازی بر عهده سازمان های نظام مهندسی خواهد بود.
مشاور مالی سازمان دغدغه اصلی نظام مهندسی را ترغیب مالکین به ساخت و سازهای اصولی و داری پروانه عنوان کرد و افزود: در همین راستا یارانه خوبی در نظر گرفته شده است که لازم است تأکید کنم این یارانه تماماً از منابع سازمان تأمین خواهد شد و هیچ کسری از حق الزحمه مهندسین نخواهد بود.
وی در ادامه از ۵ میلیارد تومان بودجه سرمایه ای برای خرید، طراحی و اجرای ساختمان و یا تعمیرات اساسی ساختمان ها خبر داد که شرط انجام آن را تأمین مالی و نقدینگی سازمان دانست.
درّی در انتها به پیش بینی بودجه سال آینده مطابق با سیاست ها و نیازهای سازمان اشاره کرد و گفت: در پیش بینی این بودجه شفافیت را مبنای کار خود قرار دادیم و جدول بودجه در کارتابل مهندسین در سامانه نارنج قرار داده شده که خواهشمندیم اعضای محترم سازمان، ضمن مطالعه آن ، حضوری پرشور در مجمع عمومی داشته و با طرح دغدغه ها، پیشنهادها و انتقادات ما را در ارائه بودجه ای حقیقی یاری نمایند.
منبع نظام مهندسی یزد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;