تجمع مهندسان ساختمان در مقابل سازمان نظام مهندسی

گروهی از مهندسان ساختمان با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران نسبت به نابسامانی‌های موجود در تعرفه‌های طراحی اعتراض کردند.
به گزارش تاسیسات نیوز، یکی از حاضرین در این تجمع در تشریح دلایل برگزاری این تجمع می‌گوید: «تجمع امروز به این دلیل است که تعرفه طراحی تعریف و ابلاغ شده از سوی هیات مدیره هم‌اکنون با نرخ‌هایی عجیب و به صورت دلالی به خرید و فروش می‌رسد؛ یعنی مسئولیت یک ساختمان که با طراحی آن آغاز می‌شود با این رقم خرید و فروش می‌شود.»
وی ادامه داد: «از سوی دیگر، شرکت‌ها هزینه‌های متعددی از جمله هزینه مهندسان، هزینه‌های جاری، هزینه دفتر و دیگر هزینه‌های جانبی را دارند که مجموع آن‌ها ارقام سرسام‌آوری می‌شود، اما متاسفانه سازمان نظام مهندسی پولی که تحت عنوان «نظارت» به ناظر پرداخت می‌شود را به صورت نقدی از مالک دریافت کرده، سهم ۵ درصدی خود را به صورت آنی از آن کسر کرده و مابقی آن را در حساب خود نگه می‌دارد و طی چند سالی که ممکن است پروژه‌ها زمان ببرد در حساب خود بلوکه کرده و به‌صورت قطره‌چکانی و تقسیط شده واریز می‌کند. این در حالی است که ارزش پول هر روز کاهش می‌یابد و به قولی پول مستهلک می‌شود. این یکی از مهم‌ترین دلایل این تجمع است.»
منبع گسترش نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;