تاسیسات کار خود باشیم/تاثیر رولپلاک در عدم ریزش سنگ نمای ساختمان

بارها شما نیز شنیده اید که سقوط سنگ نمای یک ساختمان جان یک نفر را گرفته است.
به گزارش تاسیسات نیوز، برای جلوگیری از سقوط اشیا و سنگ ها می توانیم از پیچ و رولپلاک نما استفاده کنید. استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نما دارای مزایای بسیار زیادی می باشد.
پیچ و رولپلاک نما چیست؟
قبل از هر گونه توضیح در مورد پیچ و رولپلاک نما ابتدا به این خبر در همین زمینه گوش کنید. یک خانم مسن در اثر سقوط سنگ نمای یک ساختمان جان خود را از دست داد. در خبری مشابه در منطقه ی دولت آباد در تهران نیز یک حادثه ی این چنینی باز هم جان یک هموطن را گرفته بود.
از گوشه و کناره این دست خبرها بارها به گوشمان خورده است. غالبا بی تفاوت از کنار این خبر گذر می کنیم. یک نکته را هیچ وقت فراموش نکنید. همیشه سقوط سنگ نمای ساختمان را جدی بگیرید.
آیا به این فکر کرده اید که چنان چه سنگ نمای منزل شما یا هر ساختمانی که مالکش شما باشید دچار سقوط شود شما باید مسئولیت خسارات وارد شده چه جانی و چه مالی را بر عهده بگیرید.
اما چاره ی این کار چیست؟ به احتمال فراوان شما نیز در منطقه و شهر خود مشاهده کردید که راپل کاران مشغول کار روی نمای یک ساختمان هستند. مشاهده نمای یک ساختمان و احتمال سقوط سنگ نمای آن موجب نگرانی افراد می شود.
پیچ و رولپلاک نما به دو روش استفاده از داربست و راپل انجام می شود. عواملی باعث سقوط سنگ نمای ساختمان می شوند. برخی از این عوامل عبارتند از: استفاده از مجری ناوارد، استفاده کردن از دوغاب نامناسب، پر کردن پشت سنگ ها با نخاله، استفاده از ماسه ی نامناسب، خرید سنگ با کیفیت پایین و در پاره ای از اوقات سنگ کردن در هوای سرد.
مزایای پیچ و رولپلاک نما
شما در قبال هزینه ای که برای پیچ ورولپلاک نمای ساختمان خود می کنید، مزایایی را دریافت خواهید کرد. همان گونه که بیان شد مهمترین مزیت پیچ و رولپلاک نما حفظ جان افراد در اثر سقوط سنگ نمای ساختمان است. اما پیچ و رولپلاک نما مزایای دیگری نیز دارد.
مزیت بعدی پیچ و رولپلاک نما افزایش عمر سنگ ها است . گاهی شما مشاهده می کنید که نمای یک ساختمان در اثر ریزش قسمتی از سنگ نمای آن زیبایی خود را از دست داده است. پیچ و رولپلاک نما باعث می شود که عمر نمای یک ساختمان نیز افزایش پیدا کند.
نحوه ی پیچ و رولپلاک نما
همان طور که در بالا اشاره کردیم ما پیچ و رولپلاک نما را با دو روش داربستی و راپل در شرکت جهان فرود در حال انجام می باشد. نحوه پیچ و رولپلاک سنگ نما به گونه ای است که قبل از هر گونه اقدام برای پیچ و رولپلاک کردن نمای ساختمان ما نیاز به اطلاعاتی در مورد ساختمان داریم.
اطلاعاتی نظیر اینکه موقعیت جغرافیایی ساختمان چگونه است، نوع سنگ نما و قدمت نماکاری ساختمان را باید بدانیم و اینکه دلیل ریزش نما و به وضعیت کلی ساختمان نیز آگاهی کامل داشته باشیم. حال باید  جنس سنگ نما را برای استفاده ی پیچ و رولپلاک متناسب با سنگ نما دریافت کنیم.
هنگام شروع کار ابتدا سنگ های نیمه عمر را پیچ و رولپلاک می کنیم. (سنگ های نیمه عمر به سنگ هایی گفته می شوند که بیشتر در معرض سقوط قرار دارند). در نهایت عملیات اصلی پیچ و رولپلاک نما انجام می گیرد.
نمای یک ساختمان با ریزش در این قسمت
وظایف مجری پیچ ورولپلاک نما جهان فرود
کسانی که به عنوان مجری پیچ ورولپلاک نما مشغول به کار می شوند نسبت به شما وظایفی خواهند داشت. ابتدا مجری پیچ و رولپلاک نما باید این نکته را نظر داشته باشد که مهمترین هدفش از انجام کار را نجات جان مردم و جلوگیری از سقوط سنگ نمای ساختمان است. برخی از این وظایف را ما به صورت تیتروار برای شما بیان می کنیم.
. هرگز به جای دریل از چکش برای سفت کردن پیچ استفاده نکند.
. از پیچ ورولپلاک مناسب و بزرگ هنگام کار استفاده کند.
. چنانچه نیاز به بندکشی بود ، ابتدا بندکشی میان سنگ ها را انجام دهد.
. کار را از قسمت هایی که ترک خوردگی در آن جا وجود دارد شروع نکند.
. پس از اجرای پیچ و رولپلاک نما ، بتونه کاری را انجام دهد.
مجری پیچ و رولپلاک نما موظف است خزینه کردن را با توجه به جنس سنگ انجام دهد.
نکاتی در مورد نمای ساختمان و پیچ و رولپلاک نما
در اینجا باید به چند نکته در مورد پیچ و رولپلاک نما اشاره کنیم. ابتدا این نکته را مدنظر داشته باشید که چنانچه قسمتی از نمای یک ساختمان دچار سقوط شد ، بلافاصله با افراد و مجریان این امر ارتباط برقرار کرده و از عبور و مرور افراد زیر ساختمان جلوگیری کنید.
در هنگام انجام پیچ و رولپلاک نما سعی شود از چسب های با کیفیت مانند مگامگس و اپوکسی استفاده شود. راپل کاران به خوبی نکات ایمنی را رعایت کنند.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;