استهلاک ساختمان در ایران ۶۰ سال سریع‌تر از دیگر کشورها

سومین همایش اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان تهران با حضور اعضای اتحادیه و تعدادی از برندهای مطرح حوزه تاسیسات از جمله شرکت‌های میراب، سوپرپایپ، لوله گستر گلپایگان، سانا عایق و … در ۲۷ آبان‌ماه در سالن هامی‌پارسه مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تاسیسات نیوز، رییس اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان تهران با اشاره به اینکه صنعت ساختمان، گران‌ترین صنعت است، گفت: صنعت ساختمان جزء سرمایه‌های ملی ما است و طبیعی است که در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.
بیژن عطارد در ادامه گفت: در کشورهای پیشرفته، عمر ساختمان‌ها بین ۸۵ تا ۹۰ سال است، این در حالی است که در ایران این عدد بین ۲۵ تا ۳۰ سال است. به بیان دیگر، ساختمان‌های احداث شده در ایران ۶۰ سال زودتر از ساختمان‌های کشورهای پیشرفته مستهلک می‌شوند.
وی ضمن اشاره به اهمیت سرمایه‌های ملی به جلوگیری از هدررفت این سرمایه‌ها پرداخت و گفت: باید با کمک یکدیگر رفتار و اعمالی را به کار گیریم تا بتوانیم عمر مفید ساختمان‌ها را افزایش دهیم.
عطارد آموزش را یکی از کلیدی‌ترین راهکارها عنوان کرد و گفت: هم‌اندیشی و هم‌افزایی با صنعتگران این حوزه و به کارگیری آموزش‌های لازم باعث می‌شود تا در اجرای تاسیسات مکانیکی روز به روز بیشتر پیشرفت کنیم و سرمایه‌های ملی را در بهترین شرایط حفظ کنیم.

محمدباقر معتمد در سومین همایش اتحادیه تاسیسات مکانیکی ساختمان تهران

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع به اهمیت حمایت از کالای ایرانی پرداخت و اظهار کرد: تولیدکنندگان باید کیفیت کالاهای خود را ارتقا دهند تا مصرف‌کنندگان میلی به استفاده از کالاهای بی‌کیفیت چینی نداشته باشند.
محمدباقر معتمد در ادامه به اهمیت و نقش تاسیسات مکانیکی در ساختمان اشاره و تصریح کرد: هر ساختمانی بدون تاسیسات مکانیکی یک ساختمان کلنگی محسوب می‌شود. در واقع، تاسیسات مکانیکی است که به ساختمان هویت می‌دهد.
معتمد به لزوم همکاری و هم‌افزایی اتحادیه‌های مرتبط با یکدیگر اشاره کرد و افزود: حق ما در بسیاری از مواقع ضایع شده است که باید با هم‌افزایی یکدیگر تلاش کنیم این حق را پس بگیریم و آسایش را برای ساختمان‌ها تامین کنیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;