تازه ترین یافته های در باره زلزله وحتشناک ترکیه

به گزارش تاسیسات نیوز، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه پس از نشست هماهنگی در مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) در هاتا اخبار وحشتناک جدیدی در باره زلزله اخیر این کشور داد.
 “سلیمان سویلو”، وزیر کشور ترکیه پس از نشست هماهنگی در مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) در هاتای اظهار داشت که تاکنون آمار جان باختگان زلزله به ۴۵ هزار و ۹۶۸ نفر رسیده است که از این تعداد ۴۲۶۷ نفر شهروند سوریِ ساکن این کشور بوده‌اند.
وی همچنین گفت: فعالیت‌های آواربرداری و ارزیابی خسارت همچنان ادامه دارد.
وی افزود: رنج‌ها و پیروزی‌های بزرگ، ملت‌ها را متحد می‌کند. ملت ما در مقابل این درد بزرگ اتحاد بزرگی از خود نشان داد. بسیج همگانی در هر نقطه از کشورمان ادامه دارد.
وقوع ۱۳ هزار پس‌لرزه در ترکیه و اطراف آن ظرف یک ماه
مرکز مقابله با حوادث غیر مترقبه ترکیه همچنین در تازه‌ترین گزارش خود از وقوع حدود ۱۳ هزار زمین‌لرزه طی یک ماه اخیر در این کشور و مناطق اطراف آن خبر داد.
این مرکز با انتشار پیامی در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد: از شش فوریه تا چهار مارس ۲۰۲۳ حدود ۱۳ هزار زلزله که پس‌لرزه‌های زلزله‌ اولیه بوده‌اند در کشورمان و مناطق هم‌جوار رخ داده است.
بر این اساس، تعداد زمین لرزه‌هایی که معمولا در بازه زمانی شش ماهه ثبت می‌شود، پس از زلزله‌های اخیر با کانون قهرمان‌ماراش ظرف مدت یک ماه ثبت شده است.
بررسی زلزله‌شناس ژاپنی در مناطق زلزله‌زده جنوب ترکیه
شبکه تلویزیونی «ان اچ کی» نیز گزارشی از مطالعات اخیر یک زلزله ‌شناس ژاپنی در مناطق زلزله‌زده جنوب ترکیه ارائه کرده است.
این زلزله ‌شناس ژاپنی حدود یک ماه پس از وقوع زمین ‌لرزه‌های قدرتمند در جنوب ترکیه، یک مطالعه میدانی در آنجا انجام داده است.
«موری شین‌ایجیرو»، استاد پروژه در دانشگاه «اهیمه» در غرب ژاپن است. این کارشناس روز گذشته (شنبه) از مناطق زلزله‌ زده جنوب ترکیه بازدید کرد.
موری در شهر نورداغی نزدیک مرکز این زمین ‌لرزه یک جابجایی بزرگ روی سطح زمین مشاهده کرد که بر اثر این زمین ‌لرزه ایجاد شده بود. به نظر می‌رسد زمین به صورت عمودی و افقی جابجا شده است.
وی می‌گوید: احتمال دارد موج لرزه‌ای با چرخه تا دو ثانیه موسوم به لرزه مخرب (killer pulse)، باعث وارد آمدن خسارات سنگین به ساختمان‌ها شده باشد و همین امر به تخریب شدید ساختمان‌هایی که مقاومت کمتری داشته‌اند، منجر شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;