تابستان بحرانی در صورت نبود برنامه ریزی در خوزستان خواهیم داشت

مدیرعامل سازمان آب و برق استان خوزستان گفت: در صورت نبود برنامه‌ریزی دقیق پروژه‌های آب‌رسانی در استان، تابستان بحرانی را در خوزستان خواهیم داشت.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، فرهاد ایزد جو ظهر دوشنبه در هجدهمین جلسه شورای آب و برق استان خوزستان اظهار کرد: در تابستان پیش‌بینی شده است که برای آب‌رسانی شهرهای آبادان و خرمشهر با مشکل روبه‌رو خواهیم بود.
وی افزود: ما در بحث سد پایین دست بهمن شیر و مارون به رغم پیگیری‌های گسترده و اخذ نامه از آقای نوبخت و جهانگیری اما تاکنون اعتباری در این راستا تخصیص داده نشده است.
مدیرعامل سازمان آب و برق استان خوزستان تصریح کرد: در تلاش هستیم که این پروژه‌ها متوقف نشود و چون اعتبار آن صفر بوده و رقم زیادی نیز برای آن نیاز است این پروژه تعطیل شده و همه باید کمک کنیم اعتبار خوبی برای این پروژه‌ها تأمین کنیم؛ زیرا در غیر این صورت همه استان به دلیل اینکه باید راه‌سازی زیادی انجام شود که آب را به آبادان و خرمشهر برسانیم.
ایزد جو بیان کرد: سد غدیر چون از حوزه کرخه باید استفاده کند آن را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ چرا که غدیر به تنهایی نمی‌تواند آب مورد نیاز اهواز، شادگان، دشت آزادگان، آبادان و خرمشهر را تأمین کند.
وی با بیان اینکه همه تحت تأثیر آب اهواز نیز هستند، افزود: به دلیل جمعیت زیاد ساکن در اهواز نرسیدن آب به این حوزه تبعات اجتماعی بسیاری خواهد داشت.
ایزد جو گفت: با توجه که سال گذشته سال پر آبی بود، کیفیت آب در بهمن شیر، اروند و کارون مناسب بود و آبگیری در شبکه توزیع مربوط به خوزستان خوب بود اما پیش‌بینی امسال ما برای این شبکه‌ها خوب نیست و از غدیر باید به آنها آب برسانیم که در این صورت اهواز دچار مشکل بی آبی می‌شود.
وی گفت: پیشنهاد این است که حتماً بحث کانال سلمان به صورت جدی مورد تأکید قرار گیرد که در غیر این صورت اهواز، خرمشهر، آبادان و دشت آزادگان با مشکل روبه‌رو خواهند شد.
مدیرعامل سازمان آب و برق استان خوزستان بیان کرد: شادگان و مارون در کشاورزی تابستان سال آینده باید با محدودیت‌هایی انجام شود تا با مشکل روبه‌رو نشوند.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;