بی توجهی به قوانین نظام مهندسی دلیل اصلی فجایع

شکیب با اشاره به حوادث ناگواری، چون آتش سوزی و تخریب پلاسکو و همچنین ریزش متروپل، افزود: این اتفاقات در نتیجه بی توجهی به رعایت قوانین نظام مهندسی به وقوع پیوست.
به گزارش تاسیسات نیوز، حمزه شکیب  رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در نخستین نشست روسای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: اجرای این طرح نیازمند همکاری و مشارکت دولت دارد که امیدواریم شاهد آن باشیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، هدررفت انرژی در ساختمان‌ها را قابل توجه دانست و گفت: توجه به مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان (صرفه جویی در انرژی) باید مورد توجه جدی قرار گیرد و در این خصوص باید شاهد یک عزم ملی باشیم.
شکیب در ادامه صحبت‌های خود بازنگری در مقررات ملی ساختمان و تقویت جایگاه نظام مهندسی ساختمان را یک ضرورت انکارناپذیر برشمرد که کیفی سازی ساخت و ساز‌ها در کشور را با خود به همراه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: نادیده گرفتن نقش نظام مهندسی ساختمان در گذشته موجب بروز خسارت به کشور و آسیب به سرمایه‌های ملی شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه این سازمان در کنار شهرداری‌ها نقش کلیدی در خدمات دهی به جامعه دارد و باید شاهد هماهنگی بیشتری بین این مجموعه با حوزه‌های مدیریت شهری و وزارت کشور باشیم، افزود: نبود هماهنگی در این بخش به مردم آسیب می‌زند.
شکیب با اشاره به حوادث ناگواری، چون آتش سوزی و تخریب پلاسکو و همچنین ریزش متروپل، افزود: این اتفاقات در نتیجه بی توجهی به رعایت قوانین نظام مهندسی به وقوع پیوست.
وی به نقش آموزش در پیشگیری از این رخداد‌ها در کنار نظارت بیشتر بر اجرای مقررات ملی ساختمان تاکید کرد و گفت: آموزش را به عنوان یکی از ارکان و اولویت‌های خود در دستور کار قرار داده ایم.
شکیب با بیان اینکه خدمات و اثرات نظام مهندسی ساختمان باید به مردم شناسانده شود، اظهار کرد: امیدواریم با کمک وزارت راه و شهرسازی که همراهی مناسبی با ما دارد در کیفی سازی ساخت و ساز‌ها و رعایت انرژی در ساختمان‌ها به دستاورد‌های خوبی دست پیدا کنیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;