بیشترین حوادث در قزوین مربوط به آسانسور است

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از آمار زیاد حوادث مربوط به محبوس شدن و قفل شدن درب آسانسور در قزوین خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ مجتبی منتظری اظهار کرد:  در هفته گذشته ۴۵ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق توسط آتش نشانان ایستگاه های هشت گانه این سازمان انجام شده است.
 رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین افزود: از مجموع ۴۵ عملیات انجام شده طی روزهای ۲۶ بهمن ماه تا ۲ اسفند ماه، بیشترین موارد مربوط به محبوس شدن و قفل شدن درب، بوده که با حضور به موقع آتش نشانان از بروز خسارات مالی بیشتر و خسارت جانی جلوگیری به عمل آمد که متاسفانه چهارنفر بر اثر گیر کردن دست در دستگاه نانوایی و سقوط به داخل چاه فاضلاب  و واژگونی خودرو دچار مصدومیت شده اند.
منتظری با بیان اینکه عموم مردم بر این باور هستند که محبوس شدن در آسانسور با تمام شدن اکسیژن همراه است، افزود: این باور غلطی است و در بازه زمانی کوتاه مدت اکسیژن داخل کابین از بین نمی‌رود، زیرا دیواره‌های اطراف طوری تعبیه شده‌اند که هوا می‌تواند جریان داشته باشد.
وی با بیان اینکه توصیه می‌شود افراد سالمند و کودکان به تنهایی از آسانسور استفاده نکنند، ادامه داد: برخی از کودکان در هنگام ورود به آسانسور فرمان‌های مختلفی را به کلیدهای آسانسور را فرمان می‌دهند که این امر می‌تواند حادثه ساز باشد.
این مسئول با تاکید بر اینکه شهروندان باید از انجام هر گونه اقدام خودسرانه برای خارج کردن افراد محبوس در آسانسور خودداری کنند، گفت: چنانچه در شرایط اضطراری شخصی در این زمینه دست به اقدام زد باید در گام اول نسبت به قطع برق آسانسور و خارج کردن آن از مدار اقدام کند که البته این امر تخصصی است.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین عنوان کرد: شهروندان باید در هر شرایطی هر گونه حادثه آسانسور را به سازمان آتش نشانی اطلاع‌رسانی کنند، البته باید توجه داشت که تعداد حوادث گزارش شده در این زمینه به سازمان آتش‌نشانی رو به افزایش است و نیروهای امدادی را دچار فرسایش می‌کند.
  منتظری تاکید کرد: بهتر است در هنگام وقوع آتش سوزی، بعد از زلزله و زمانی که نقص فنی کوچکی در آسانسور مشاهده شد، اصلا از آسانسور استفاده نکنید.
منبع ایلنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;