به گیاهان باتری بدهید رشد کنند!

یک شرکت استرالیایی در یک پروژه انقلابی توانسته است باتری‌های قدیمی را به کود تبدیل کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، یک شرکت استرالیایی توانسته است عناصر روی(زینک) و منگنز را از باتری‌های مصرف شده و کهنه بازیابی کند و با استفاده از گرد فلز اقدام به ایجاد یک مکمل میکرو مغذی برای کودهای گیاهی کند.
این شرکت موسوم به “لیتیوم استرالیا” یک بیانیه مطبوعاتی منتشر کرد که در آن گزارش شده است که با موفقیت از این مکمل برای رشد گندم در گلدان در یک آزمایشگاه استفاده کرده است.
این شرکت استرالیایی به دنبال ایجاد یک اقتصاد باتری چرخه‌ای است و بر تهیه مواد پایدار و اخلاقی برای شرکت‌های باتری تمرکز دارد.
بخش بازیافت این شرکت موسوم به “Envirostream Australia” توضیح داد که سالانه حدود ۶۰۰۰ تن باتری قلیایی در استرالیا فروخته می‌شود، یعنی حدود ۱۵۸ میلیون باتری و تقریبا ۹۷ درصد از آنها پس از استفاده به محل‌های دفن زباله راه می‌یابند. شرکت “لیتیوم استرالیا” امیدوار است که ردپای کربن را در صنعت باتری به حداقل برساند و یکی از روش‌های مدنظر این شرکت نیز بازیافت اجزای باتری‌ها به کود است.
نوع باتری‌هایی که این شرکت از آنها برای این کار استفاده کرده است، باتری‌های کوچکی است که معمولاً در ریموت‌ها و اسباب بازی‌های کوچک استفاده می‌شوند. این شرکت راهی برای استخراج روی و منگنز از آنها که اجزای اصلی باتری‌های قلیایی هستند، پیدا کرده است و آنها را به مکمل‌های کود تبدیل می‌کند.
“لیتیوم استرالیا” در حال حاضر آزمایشاتی را روی محصول جدید خود انجام داده و قصد دارد این آزمایش را به زمین‌های کشاورزی در غرب استرالیا، جایی که این کشور بیشترین میزان گندم‌های خود را پرورش می‌دهد، گسترش دهد. با توجه به اینکه خاک این منطقه با کمبود روی و منگنز مواجه است، این کود می‌تواند به تقویت محصولات زراعی آن کمک کند.
دفع ایمن و پایدار باتری‌های قلیایی به یک مسئله مهم در سراسر جهان تبدیل شده است. بنابراین یافتن راه و روشی برای استفاده مجدد از آنها به روشی ایمن و مفید، ضروری است.
منبع خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;