بزرگترین آب‌شیرین‌کن شمال کشور

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان از افتتاح پروژه آب‌شیرین‌کن شهرهای بندرترکمن و گمیشان و بزرگترین آب‌شیرین‌کن شمال کشور با حضور وزیر نیرو خبر داد.


محمدهادی رحمتی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: پروژه آب شیرین‌کن شهرهای بندرترکمن و گمیشان با حضور وزیر نیرو و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.


وی با بیان اینکه این پروژه بزرگترین آب‌شیرین‌کن شمال کشور محسوب می‌شود، گفت: آب‌شیرین‌کن شهرهای بندرترکمن و گمیشان با هدف تنوع‌بخشی به سامانه‌های تولید و توزیع آب شرب و بهداشتی و بهره‌گیری از آب‌های نامتعارف، تامین، جمع‌آوری، انتقال و ذخیره‌سازی آب شرب شهرهای بندرترکمن و گمیشان به میزان 7600 هکتار مترمکعب و یک هزار و 900 مترمکعب در شبانه‌روز به روستاهای اطراف ایجاد شد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان تصریح کرد: پروژه آب‌شیرین‌کن شهرهای بندرترکمن و گمیشان که با اعتبار 320 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت و تاکنون 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.


رحمتی، ظرفیت تولید این پروژه را 10 هزار مترمکعب در شبانه‌روز با حفر 11 حلقه چاه و چهار و نیم کیلومتر خط انتقال اعلام کرد و افزود: این پروژه قابلیت تولید یکی از باکیفیت‌ترین آب‌های شرب منطقه با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا را دارد و از تکنولوژی نوین میکروفیلترهای سرامیکی برای پیش تصفیه آب برخوردار است که این مهم برای نخستین بار در ایران انجام شده است.


وی بیان کرد: با وجود اینکه استان گلستان دارای موهبتی الهی در برخورداری از منابع متنوع آبی است و رودخانه‌های متعددی در آن جریان دارد و از طرفی سفره آب‌های مهم آزاد و تحت فشار دارد اما در بخش وسیعی از شمال و شمال‌غربی، بیابانی و فاقد منابع مفید آبی به ویژه برای شرب و بهداشت است و ساکنان آن از این لحاظ در مشقت و سختی به سر می‌برند.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان ادامه داد: فقدان منابع آبی برای ساکنان بخشی از شهرهای گمیشان و بندرترکمن که عمدتا دارای شغل ماهی‌گیری هستند و برای دسترسی به دریا ضروری است که در این منطقه ساکن شوند موجب شد بررسی‌های جامعی را در دستور کار قرار دهیم و بهترین گزینه برای تامین بخشی از نیاز آبی مردم این منطقه را ایجاد آب شیرین‌کن انتخاب کنیم.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;