برگزاری اولین دور مناقصه توسعه ۸ میدان نفتی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، اولین دور از مناقصات برای کشورهای خارجی در باب توسعه میادین نفتی برگزار میشود.

 

 

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت با بیان اینکه در مرحله اول قصد نداریم تعداد زیادی از میادین را به مناقصه بگذاریم و تعداد آنها احتمالا از 7 یا 8 میدان تجاوز نخواهد کرد، گفت: ما برای مرحله اول مناقصات بیشتر به طرف میادینی که پتانسیل بیشتری برای توسعه دارند و همچنین میادین مشترک گرایش داریم.


 

علی کاردر اظهار کرد: شرکت‌های بزرگ نفتی به توسعه بعضی میادین نفت و گاز علاقه‌مند هستند و به‌ دلیل اینکه باید برای توسعه این میادین مناقصه برگزار کنیم نمی‌توانیم اطلاعات دقیق‌تری درباره میادین مورد علاقه آنها ارائه کنیم.




وی اضافه کرد: ما در اسفندماه یا فروردین ماه تنها می‌توانیم مناقصه‌ها را برگزار کنیم و بسیار بعید است در چنین زمانی بتوانیم قرارداد منعقد کنیم، چراکه خود شرکت‌های نفتی خارجی هم باید مطالعات فنی مفصلی انجام دهند و کارهای فنی هم زمان زیادی می‌گیرد.




مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت افزود: ما در اسفندماه امسال یا فروردین سال آینده متن قراردادها و مناقصات را آماده می‌کنیم و بعد از آن 3 یا 4 ماه طول می‌کشد که به قرارداد برسیم.




کاردر تصریح کرد: ما برای مرحله اول مناقصات بیشتر به طرف میادینی که پتانسیل بیشتری برای توسعه دارند و همچنین میادین مشترک گرایش داریم.




وی در پاسخ به پرسشی درباره شانس میادین مشترک برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی با بیان اینکه شرکت‌های خارجی هم براساس علایق خود برای سرمایه‌گذاری عمل خواهند کرد،گفت: به نظر ما آنها برای سرمایه‌گذاری در میادین مشترک هم خواهند آمد،‌ اما اگر نیایند هم مهم نیست و ما فعالیت خودمان را ادامه خواهیم داد و نگران این موضوع نیستیم.




مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت درخصوص مهار گازهای همراه در قراردادهای جدید نفتی گفت: بسته سرمایه‌گذاری ما در میادین نفتی برمبنای no flare یا مهار کامل گازهای همراه نفت است و این‌گونه نیست که شرکت خارجی فقط بخش نفت را توسعه دهد.




وی تاکید کرد: آنجا هم تلاش می‌کنیم انگیزه‌هایی فراهم کنیم که گاز همراه را شرکت‌ها از ما بخرند یا به میادین تزریق کنند و به هر صورت برنامه ما این است که دیگر مشعل جدید در میادین نفتی روشن نشود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;