برگزاری انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی تهران به صورت شفاف

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: مطابق با نظام‌نامه نهمین دوره انتخابات هیات‌مدیره‌ سازمان‌های نظام‌مهندسی ساختمان استان‌های سراسر کشور، اعضای هفت نفره هیات اجرایی این انتخابات به صورت شفاف در استان تهران انتخاب شدند.
به گزارش تاسیسات نیوز، خلیل محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به انتخاب اعضای هیات اجرایی نهمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران، گفت: در راستای اجرای ماده ۶۲ آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و به منظور ارتقا کیفیت خدمات مهندسی و نظارت بر حسن اجرای خدمات که از مهمترین اهداف هیئت مدیره است، نشست تعیین اعضای هیات اجرایی نهمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی انجام شد.
وی بیان داشت: قطعا آنچه در انتخابات سازمان نظام مهندسی استان تهران رقم می خورد برای سایر استان ها و شهرها نیز الگو خواهد بود؛ چرا که ارتقای صنعت ساختمان و دانش مهندسی به نحوی که هم مردم و هم مهندسان به این حرفه افتخار کنند در گرو شکل‌گیری سازمان نظام مهندسی پویا است، اما برای رسیدن به این اهداف رفتن به هیات مدیره سازمان نظام مهندسی هدف اصلی نیست، بلکه وسیله ای است تا بسیاری از افرادی که به سازمان نظام مهندسی و به هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ورود پیدا می کنند از طریق آن به مهندسی ساختمان کشور به خصوص تهران کمک کرده و به پویایی و ورود اندیشه های نوین مهندسی بیندیشند و عمل کنند.
وی گفت: پس از ابلاغ نظام نامه این انتخابات از سوی وزارت راه و شهرسازی که برگرفته از مفاد قانون نظام‌مهندسی مصوب سال ۱۳۷۴ است، باهدف برگزاری هر چه مطلوب‌تر انتخابات در استان تهران، برنامه اجرائی اعلام و هماهنگی های لازم در راستای عمل به قانون با قدرت پی گیری و اجرایی می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه این اداره کل عهده‌دار نظارت بر انتخابات هیات‌مدیره‌ سازمان‌ نظام‌مهندسی ساختمان استان است، ابراز کرد: با انجام فرآیند انتخاب هیات اجرایی، اعضای هفت نفره واجد شرایط این هیات، انتخاب و بلافاصله ابلاغ شد و مراحل اجرایی مطابق با قوانین و ضوابط در دست اقدام است.
وی توضیح داد: هیات اجرایی منتخب، برگزاری انتخابات زیر نظر دستگاه نظارت استان را به عهده دارد و کلیه اقدامات و تشریفات مرتبط با نهمین دوره انتخابات را بر اساس ضوابط قانونی یادشده پیگیری می‌کند.
محبت خواه اذعان داشت: براساس نظام نامه سالجاری، زمان انتخابات نهمین دوره در بازه زمانی پانزدهم تا بیست و دوم مردادماه است. همچنین با توجه به ظرفیت‌های زیرساختی در استان‌ها، برگزاری انتخابات با برآیند استانی و وزارتی در راستای مصالح مهندسان به سالم ترین و بهترین شکل می بایست اجرایی شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خطاب به مهندسان این استان گفت: با توجه به ماهیت انتخابات در هر مجموعه مردم نهاد، بزرگترین دغدغه بایستی جلب مشارکت حداکثری اعضا در انتخابات باشد . مشارکت اعضا نیز به نحوی وابسته به عملکرد هیات مدیره است و عملکرد هیات مدیره نتیجه مشارکت و انتخاب اعضا بوده و این دور چنانچه در جهت مثبت باشد ارتقا سازمان را در همه عرصه ها رقم خواهد زد. لذا هیات مدیره بایستی هم و غم خود را برای تحقق و یا بهبود شرایط و خصوصیاتی معطوف نماید که حس تعلق خاطر و همبستگی اعضا را نسبت به سازمان افزایش داده و بتبع آن به حضور پررنگ تر اعضا بینجامد. لذا انتظار دارم به عنوان رئیس دستگاه نظارت بر انتخابات که هیات اجرایی به برگزاری انتخاباتی شفاف، عادلانه و براساس قوانین بالادستی بیندیشد و عمل کند.
منبع پایگاه خبری وزارت راه و سهرسازی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;