بررسی وضع آب و برق با حضور وزیر نیرو

به گزارش تاسیسات نیوز، کمیسیون عمران مجلس صبح امروز با حضور وزیر نیرو برای بررسی وضع آب و برق تشکیل جلسه داده است.


در این جلسه که هم اکنون در حال برگزاری است، رضا اردکانیان، وزیر نیرو در حال استماع سخنان تعدادی از نمایندگان و اعضای کمیسیون عمران مجلس است و در ادامه آخرین وضع حوزه آب شرب و برق شهری و روستایی و نحوه اجرای احکام قانونی مصوب آن بررسی خواهد شد.

 

وزیر نیرو: برای حل مشکل آب باید بخشی نگری را کنار بگذاریم


وزیر نیرو گفت: برای حل مشکل آب باید بخشی نگری را کنار بگذاریم و با همین هدف، کارگروهی در دولت تشکیل شده است.


رضا اردکانیان در جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئله آب، مسئله واحدی است و نباید آن را تقسیم کرد، افزود: بنابراین در موضوع آب نباید در بخش های کشاورزی، صنعت و محیط زیست راه های جداگانه ای را رفت.


وزیر نیرو با بیان اینکه 50 سال است به سمت گرم تر و خشک شدن پیش می رویم تصریح کرد: بنابراین باید در مصرف آب تغییری ایجاد و بدون تعارف پرونده کشاورزی را باز کنیم، اینکه مصرف آب را چگونه مدیریت و در کجاها با کشت های ممنوع مقابله کنیم موضوعی است که باید بررسی شود.


اردکانیان همکاری همه دستگاه ها را برای مدیریت آب ضروری دانست و گفت: وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی به تنهایی نمی توانند مسئله آب را حل کنند .


وزیر نیرو در عین حال تاکید کرد: وزارت نیرو به دنبال شیرین کردن آب، مدیریت آب های سطحی و بارور کردن ابرهاست.
اردکانیان گفت: ​وزارت جهاد کشاورزی به تنهایی نمی تواند طرح الگوی کشت جایگزین را اجرا کند و همه دستگاه ها باید کمک کنند.


وزیر نیرو از تهیه برنامه هایی برای مدیریت مصرف آب و برق در صدا و سیما خبر داد و افزود: اگر مصرف برق اصلاح نشود وارد خاموشی می شویم.


وی گفت: یکی از نقاط ضعف ما کمبود آمار و اطلاعات است .


اردکانیان خاطرنشان کرد: تابستان آسانی در پیش نیست اما ظرفیت کشور هم کم نیست و با کمک مردم می توان مصرف آب و برق را مدیریت کرد.


وزیر نیرو با بیان اینکه امسال نسبت به پارسال 4000 مگاوات افزایش مصرف داریم گفت: پارسال 9300 مگاوات از سدها برق گرفتیم که امسال بیشتر از 5000 مگاوات امکان پذیر نخواهد بود بنابراین تولید برق در کشور امسال منفی است و باید تلاش کنیم با کمک مردم مصرف را مدیریت کنیم.


پایان جلسه کمیسیون عمران برای بررسی مسأله آب و برق


کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به جلسه خود برای بررسی مسئله آب و برق پایان داد.


در این جلسه که با حضور وزیر نیرو برگزار شد آخرین وضعیت حوزه آب شرب و برق شهری و روستایی و نحوه اجرای احکام قانونی مصوب آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان این جلسه با توجه به اهمیت به مسئله برق از آقای اردکانیان خواست تا سه هفته دیگر در جلسه دیگری در این کمیسیون حضور یابد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;