برخورد قانونی با مماشات ماموران شهرداری با ساخت و سازهای غیرمجاز

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: بر اساس تبصره ۷ کمیسیون ماده ۱۰۰ با ماموران شهرداری که جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده خود نداشته‌اند، برخورد قانونی می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمد تقی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، درباره پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در استان تهران اظهار داشت: موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز عمدتا در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح می‌شود و بر اساس این قانون مالکین املاک واقع در محدوده حریم شهر باید قبل از هر گونه اقدامی برای ساخت و ساز در ملک از شهرداری‌ها مجوز دریافت کنند.
وی افزود: اگر بدون مجوز اقدام عمرانی انجام دهند، شهرداری مکلف است بر اساس قانون نسبت به جلوگیری از ساخت و ساز و تخریب آن اقدام کند و پرونده آن ملک را به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع دهد.
تقی‌زاده گفت: در ‌تبصره ۱ ماده ۱۰۰ عنوان شده است که اگر ۳ شرط اصول فنی‌، شهرسازی و بهداشتی که مربوط به استحکام سازه، سطح اشغال و مغایرت کاربری می‌شود، در ملک اتفاق بیفتد، رای به قلع و قمع ساخت و ساز داده می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران اظهار داشت: بعد از قلع و قمع در تبصره‌های بعدی ماده ۱۰۰ موضوع جریمه مطرح می‌شود، البته در کمیسیون ماده ۱۰۰ رای تخریب زیادی نیز داشته‌ایم که به ترتیب باید اجرا شود.
وی یادآور شد: در تبصره ۷ کمیسیون ماده ۱۰۰ عنوان شده است که ماموران شهرداری‌ها همراه با نیروی انتظامی باید نسبت به جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز اقدام کنند و این موضوع را ما به تمام شهرداران ابلاغ کرده‌ایم.
تقی‌زاده تصریح کرد: در آرای ماده ۱۰۰ حتما باید به تبصره ۷ آن هم اشاره و تاکید کرد و با ماموران شهرداری که تخطی می‌کنند و از اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ساخت و ساز استفاده نمی‌کنند، باید برخورد قانونی شود.
منبع صما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;