تاسیسات کار خود باشیم/ با خدمات اولیه لوله کشی ساختمان آشنا شوید

سرویس بهداشتی و حمام جز فضاهایی هستند که به دلیل وجود رطوبت و آبریزی به نگهداری و مراقبت بیشتری نیاز دارند. اما به مرور زمان ممکن است به دلایل مختلف این فضاها به بازسازی نیاز پیدا کنند.
به گزارش تاسیسات نیوز، در نظر اول بازسازی سرویس بهداشتی و حمام کار سختی به نظر می‌رسد اما با برنامه‌ریزی و روش اصولی می‌توان کار بازسازی را آسان‌تر کرد. قبل از هر چیزی باید تصمیم گرفت که چه مقدار بازسازی قرار است انجام شود؟ بازسازی جزئی است یا قرار است تغییرات اساسی را شامل شود؟ بودجه در نظر گرفته شده چقدر است؟
ما در این متن سعی می‌کنیم برخی از نکات مهم در بازسازی سرویس بهداشتی و حمام را بیان کنیم.
ایزوگام و قیروگونی را بررسی کنید
در زمان بازسازی فضاهای مرطوب زیرسازی این فضاها باید بررسی شود. در این فضاها استفاده از قیرگونی دولایه مرغوب پیشنهاد می شود زیرا دوام زیادی دارد. بعد از قیرگونی برای حفاظت از این عایق، یک لایه ملات اجرا خواهد شد. زیرسازی صحیح، قیروگونی و آب‌بندی اصولی به منظور ایجاد عایق رطوبتی و شیب بندی در کف سرویس و حمام بسیار مهم است که حتما باید توسط متخصص و بنا به آن توجه شود.
لوله کشی ساختمان را حتما بررسی کنید
شیرهای آب، دوش حمام و وان وسایل مهم داخل سرویس بهداشتی و حمام هستند. در هنگام بازسازی اگر این تجهیزات سالم هستند نیاز به تعویض ندارند اما اگر سالم نباشند و یا قابل تعمیر نباشند و یا اینکه برای تغییر دکوراسیون، تعویض آن‌ها مدنظرتان باشد، بهتر است هنگام خرید و انتخاب شیرآلات جدید علاوه بر زیبایی، کیفیت و جنس آن‌ها نیز بررسی شود. در زمان بازسازی این فضاها بهتر است سیستم لوله کشی ساختمان چک شود تا در صورت وجود مشکل بتوان در زمان بازسازی آن را برطرف کرد.
کاشی و سرامیک مناسب انتخاب کنید
کفپوش داخل حمام و سرویس بهداشتی به دلیل اینکه در معرض رطوبت و نم خواهد بود لازم است از جنس مرغوب انتخاب شود. گزینه‌ی مناسب برای این فضا استفاده از کاشی و سرامیک‌ها است. اما کاشی و سرامیک نیز به مرور زمان ممکن است دچار ترک، شکستگی شوند. همچنین اگر جنس کاشی‌ها و سرامیک‌ها مرغوب نباشد و یا به طرز مناسبی از آن‌ها نگهداری نشده باشد به مرور زمان از ریخت و قیافه می‌افتند و فضای داخل سرویس یا حمام را زشت می‌کنند. با توجه به این موارد هنگام کاشی کاری و سرامیک کاری علاوه بر زیبایی بهتر است به جنس و مرغوبیت آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت.
خدمات لوله بازکنی را فراموش نکنید
گاهی ممکن است لوله ها گرفته باشد و یا دچار نم و ترکیدگی شده باشد. بهتر است قبل از اینکه خرج زیادی برای کارهای بازسازی سرویس و حمام انجام دهید، لوله ها را بازرسی کنید که اگر دچار گرفتگی و یا نم و ترک هستند، انها را تعمیر کنید. سرویس بهداشتی و حمام به دلیل رطوبت و نم و همچنین وجود لوله‌های آب و فاضلاب در معرض آسیب بیشتری هستند. سیستم لوله‌کشی به مرور زمان فرسوده خواهد شد و ممکن است دچار پوسیدگی و برخی مشکلات شود.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;