با آسیب زنندگان به تجهیزات برق با جدیت برخورد شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در دیدار با فرمانده انتظامی خوزستان گفت: نیروی انتظامی نقش مهمی در حفاظت از تاسیسات برقی برعهده دارد و انتظار می‌رود با آسیب زنندگان به این تجهیزات با جدیت برخورد شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، عبدالحمید عباس شیاری در دیدار با فرمانده انتظامی خوزستان به منظور بررسی راهکارهای افزایش ضریب امنیت تاسیسات و تجهیزات شبکه توزیع برق کلانشهر اهواز در محل ستاد آن فرماندهی، اظهار کرد: بدون شک بخش مهمی از امنیت موجود در کشور ما مرهون تلاش‌ها و مراقبت های بی وقفه نیروهای جان برکف نظامی و انتظامی است و نیروی انتظامی زمینه ساز آسایش، آرامش فکری و ذهنی مردم، صاحبان کسب و کار و مجموعه‌های خدمت رسان همچون صنعت برق است.
وی افزود: صنعت برق و بخش توزیع که تاسیسات و تجهیزات زیادی در سطح شهرها و روستاها دارد برای ارائه خدمات مطلوب و مستمر به شهروندان، نیازمند مراقبت از این سرمایه‌ها است، لذا برگزاری جلسات تبادل نظر و همفکری با نیروی انتظامی می‌تواند به استمرار خدمات رفاهی و زیرساختی به مردم به خصوص در منطقه جغرافیائی ما که گرمای بسیار شدیدی دارد کمک قابل توجهی داشته باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: برنامه‌ریزی به منظور عبور از پیک ۱۴۰۱ از سال گذشته شروع شده و انشالله در بخش‌هایی که نیروی انتظامی می‌تواند راهگشا باشد تقاضای همکاری گسترده داریم.
شیاری با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته به منظور ارائه خدمات مطلوب برق به شهروندان تصریح کرد: همکاران ما در مجموعه برق اهواز در مرکز پایش انرژی با رصد لحظه‌ای میزان مصرف مشترکان در مواقعی که مصرف از سقف مجاز افزایش یابد آن را مدیریت می‌کنند؛ همچنین در حوزه نصب کنتورهای هوشمند عادی و دیماندی نیز تلاش داریم با مدیریت این انرژی مهم و پاک، خدمات مطلوبی به مردم ارائه دهیم.
وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در خصوص افزایش روشنایی معابر کلانشهر اهواز گفت: به منظور رفاه حال شهروندان اهوازی تعداد ۱۴ هزار و ۳۶۴ چراغ روشنایی لاک پشتی در سه ماه منتهی به پایان سال ۱۴۰۰در کلانشهر اهواز تعویض و اصلاح شد که علاوه بر تامین روشنایی معابر به افزایش رفاه و آسایش شهروندان و افزایش ضریب امنیت عمومی نیز کمک می‌کند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز ادامه داد: متاسفانه برخی افراد هنجارشکن در مواقعی اقدام به تیراندازی هوایی کرده و در برخی مواقع شاهد آسیب جدی به ترانس‌های برق هستیم. برخورد این تیرها به تجهیزات شبکه علاوه بر خسارت زیاد مادی به این شرکت، امکان ارائه خدمات به شهروندان را با مشکل مواجه می‌کند و انتظار داریم نیروی انتظامی همچون همیشه در این زمینه و همچنین صیانت از تجهیزات این شرکت یاری رسان ما باشد. نیروی انتظامی نقش مهمی در حفاظت از تاسیسات برقی برعهده دارد و انتظار می‌رود با آسیب زنندگان به این تجهیزات با جدیت برخورد شود.
به گزارش ایسنا به نقل از شرکت توزیع برق اهواز، شیاری افزود: تعداد پنج هزار و ۸۵۰ دستگاه ماینر از ابتدای فعالیت رمز ارزها تاکنون با همکاری عوامل انتظامی کلانشهر اهواز کشف و جمع‌آوری شده است.
وی در ادامه به معضل جدید دستگاه‌های پرمصرف ماینر یا “استخراج رمز ارز” اشاره و خاطرنشان کرد: هر دستگاه ماینر به اندازه یک کولر گازی مصرف برق دارد که این میزان مصرف باعث بروز نوسان ولتاژ شدید به شبکه شده و زمینه آسیب جدی به تجهیزات منصوبه و در نتیجه قطع برق شهروندان و از همه مهمتر آسیب به لوازم خانگی مشترکین را به همراه دارد که می‌طلبد در این زمینه نیز پیش از فرا رسیدن تابستان و پیک بار ۱۴۰۱ اقدامات عاجلی با همراهی و همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی جهت حفظ و پایداری شبکه برق صورت پذیرد.
کاهش ۱۳ درصدی سرقت سیم‌های برق در خوزستان
در ادامه نشست سردار سید محمد صالحی، فرماندهی انتظامی خوزستان با تبریک سال نو و فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تقدیر از خدمات مجموعه برق اهواز گفت: صنعت برق یکی از عوامل مهم میزان رفاه مردم است و در منطقه ما این میزان وابستگی به برق بسیار مشهود است زیرا نبود برق، نبود آب و سایر خدمات را به دنبال خود دارد و لذا تلاش برای حفظ پایداری شبکه برق به منظور رفاه حال مردم بسیار ضروری و مهم است.
وی افزود: خوشبختانه در ۱۳روز اول سال شاهد کاهش ۱۳درصدی سرقت سیم نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم و در جلسات با فرماندهان شهرستان‌ها نیز بر ضرورت حفاظت و مراقبت ویژه از تاسیسات و تجهیزات شبکه برق به منظور رفاه حال شهروندان و جلوگیری از ایجاد وقفه در ارئه خدمات به مردم تاکید کرده‌ایم.
سردار صالحی گفت: در مواجهه پدیده جرم مهمترین اقدام ما در مرحله اول تلاش برای پیشگیری از وقوع آن است و در مرحله دوم اگر به وقوع پیوست آن را در کمترین زمان ممکن کشف کنیم و در مرحله سوم برخورد قاطع قضایی با مجرم است و در حوزه برق مسئولین حقوقی آن شرکت نیز باید با جدیت و مستمر، پیگیر برخورد به آسیب زنندگان به تجهیزات و تاسیسات آن شرکت از طریق دستگاه قضایی باشند زیرا افزایش هزینه جرم یکی از عوامل مهم بازدارندگی است.
فرماندهی انتظامی خوزستان بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات برای کاهش وقوع جرم افزایش خود مراقبتی و خود حفاظتی چه به صورت فردی و چه به صورت سازمانی است.
وی از آمادگی آن فرماندهی به منظور تشکیل گشت مشترک انتظامی و مجموعه صنعت برق خبرداد و گفت: برنامه‌های گسترده‌ای برای تامین بیشتر و بهتر امنیت شبکه برق در دستور کار است که با همکاری متقابل می‌توانیم آن را محقق نموده و زمینه رفاه و آسایش عمومی را فراهم کنیم و در این راستا با برهم زنندگان نظم و سوءاستفاده کنندگان از اموال عمومی و تجهیزات شبکه برخورد قاطع می‌کنیم.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;