اولتیماتوم سازمان مالیاتی به صاحبان خانه‌های خالی

با توجه به اینکه تاکنون برای ۵۶۸ هزار خانه خالی قبض مالیاتی صادر شده است، سازمان امور مالیاتی به صاحبان این خانه‌ها اخطار داده که تا پایان ۱۰ اسفندماه امسال برای پرداخت مالیات فرصت دارند و در غیر اینصورت، نسبت به وصول مالیات اقدام خواهد کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، براساس اعلام سازمان امور مالیاتی تعداد ۵۶۸ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده که بالغ بر ۴۸۸ هزار واحد از آنها در شهرهای بالاتر از صد هزار نفر جمعیت بوده و مشمول پرداخت مالیات شده است.
آنطور که سازمان مالیاتی می‌گوید، مالیات این واحدها محاسبه و در درگاه خدمات الکترونیک سازمان به نشانی My.Tax.gov.ir اطلاع‌رسانی شده است و طبق بند (۹) دستورالعمل فوق‌الذکر مالک یا مالکان واحدهای مشمول مالیات مکلف به پرداخت مالیات حداکثر یک ماه پس از اعلام سازمان هستند.
علاوه بر این، مشمولان این مالیات طبق قانون تا پایان بهمن ماه امسال برای پرداخت مالیات متعلقه فرصت داشتند و در پایان این مهلت سازمان امور مالیاتی نسبت به صدور برگ مطالبه اقدام خواهد کرد.
اما اعلام برخی از صاحبان خانه‌های خالی به ایسنا بیانگر این است که سازمان امور مالیاتی مجدد به آن‌ها اخطار داده و در پیامکی به صاحبان واحدهای مسکونی خالی از سکنه اعلام کرده که برای پرداخت مالیات متعلقه تا ۱۰ اسفند ماه فرصت دارند و در غیر اینصورت، نسبت به وصول مالیات اقدام خواهد کرد.
متن پیامکی که سازمان امور مالیاتی به صاحبان خانه‌های خالی ارسال کرده بدین شرح است:
اولتیماتوم سازمان مالیاتی به صاحبان خانه‌های خالی
بنابراین، صاحبان خانه‌های خالی فقط دو روز دیگر فرصت دارند تا به درگاه خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی مراجعه و نسبت به پرداخت مالیات متعلقه اقدام کنند.
طبق این گزارش، بر اساس قانون مالیات خانه‌های خالی مصوب آذرماه سال گذشته، اگر واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشد،  مشمول مالیات می‌شود و به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور،  ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به شرح ضرایب سال اول معادل شش برابر مالیات متعلقه، سال دوم معادل ۱۲ برابر مالیات متعلقه و سال سوم به بعد معادل ۱۸ برابر مالیات متعلقه خواهد شد.
در این بین، وظیفه شناسایی خانه‌های خالی را برعهده وزارت راه و شهرسازی از طریق سامانه املاک و اسکان گذاشته شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;