اندازه‌گیری آنلاین پارامترهای هوای پاک

به گزارش تاسیسات نیوز، نخستین دستگاه اندازه‌گیری آنلاین پارامترهای هوای پاک در بنادر کشور با اعتبار 6 میلیارد ریال در بندر شهید رجایی رونمایی شد.





حمیدرضا محمد حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این باره گفت: این دستگاه ذرات معلق محیط، مونواکسیدکربن(CO)، اکسید نیتروژن(NO)، دی‌اکسید نیتروژن (NO2)، دی‌اکسید گوگرد (SO2) و ازن (O3) را به صورت آنلاین براساس واحد در میلیون (ppm) گزارش گیری می‌کند.





وی با اشاره به الزامات بند قانونی در این زمینه افزود: پیش از این اندازه‌گیری پارامترهای سنجش سلامت و پاکی هوا در این بندر به صورت سالانه از سوی شرکت‌های مشاوران و به شکل برون‌سپاری اندازه‌گیری می‌شد.





حسینی اظهار کرد: این دستگاه چرخ‌دار و قابل حمل در بخش‌های مختلف در محوطه‌های مجتمع بندری است و هشدارهای عبور از حد معین استانداردها را در نقاط مختلف نشان می‌دهد.





این مقام مسوول اضافه کرد: این دستگاه در مدت 3 ماه با هزینه 6 میلیارد ریال با حمایت مدیرکل بنادر و دریانوردی استان، در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور بر اساس استانداردها تنظیم و نصب شده است.





معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با ریشه یابی موارد آلودگی بالاتر از حد استاندارد، اقدامات اصلاحی و کنترلی برای تجهیزات، پایانه‌ها و نوع کالاها اتخاذ می‌شود.



منبع: روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;