انتقاد نماینده منتخب مجلس از افزایش تعرفه خدمات مهندسان 

 نماینده منتخب مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: تعرفه‌ های خدمات نظام مهندسی ساختمان در استان افزایش یافته این در حالی است که میزان آن بیشتر از شهرهایی چون مشهد است.
محمد وحیدی با اعلام این خبر اظهار داشت: تعرفه های خدمات نظام مهندسی ساختمان در استان در برخی شاخص ها از سایر شهرها بیشتر است.
وی گفت: شهر بجنورد نیاز به رشد و توسعه دارد و علاوه بر آن باید شرایط برای سرعت دادن به نوسازی و احیای بافت فرسوده، بیش از پیش فراهم شود.
ضرورت بلندمرتبه سازی در بجنورد
وحیدی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به اینکه رشد عمودی و بلندمرتبه سازی، از نیازهای شهر بجنورد است گفت: نیاز است تا مجوزهای لازم برای افزایش دست کم ۲ طبقه، در مناطق مختلف مرکز استان داده شود.
منتخب مردم شهرستان بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار می رود شورای اسلامی شهر بجنورد، سازمان نظام مهندسی و معاونت عمرانی استانداری در این باره همراهی لازم را داشته باشند البته ما هم آمادگی داریم در این باره، حمایت های لازم را داشته باشیم.
تعرفه ها را شورای مرکزی ابلاغ می کند
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی هم در این باره گفت: تعرفه سال ۹۸، پس از تصویب در هیات چهار نفره، اعلام شده است و استان نقش چندانی در تعیین این تعرفه ندارد.
مهندس علی اکبر رمضانی با بیان اینکه تعرفه ها، توسط شورای مرکزی اعلام می شود خاطرنشان کرد: این شورابر اساس قیمت تمام شده ساختمان، تعرفه خدمات مهندسان در گروه های مختلف را مصوب می کند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی افزود: شورای مرکزی به استان ها اجازه داده تا میزان تعرفه ها را تا ۲۵ درصد افزایش یا کاهش دهند.
وی اظهار داشت: در خراسان شمالی تعرفه ها نظام مهندسی، در سال های گذشته، همواره کمتر از تعرفه اعلام شده توسط شورای مرکزی بوده است.
رمضانی تصریح کرد: تعرفه خدمات مهندسان در گروه های مختلف مهندسی استان، در سال گذشته، ۱۵ تا ۲۵ درصد کمتر از تعرفه اعلام شده از شورای مرکزی و وزارت راه وشهرسازی بوده است.
وی گفت: تعرفه نظام مهندسی، از جنس حق الزحمه است و استان دخالتی در تعیین آن ندارد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی تصریح کرد: حق الزحمه مهندسان، هر ساله همچون حقوق کارمندان و کارگران اضافه می شود.
سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، بیش از  چهار هزار و ۴۰۰ نفر عضو دارد که هزار و ۷۱۵ نفر پروانه دار و مابقی بدون پروانه هستند.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;