امضای قرارداد بلندمدت خرید نفت

به گزارش تاسیسات نیوز، بعد از خیل کشورهای اروپایی و آمریکایی که با ایجاد قراردادهایی رابطه ی نفتی خود با ایران را حفظ کردند ، کشور لهستان یک قرارداد بلند مدت با ایران امضا کرد.





معاون رئیس شرکت پالایشگاهی لوتوس اعلام کرد، این شرکت لهستانی که ماه گذشته اولین محموله نفت خام خود از ایران را خریداری کرد، احتمالا یک قرارداد نفتی بلندمدت با تهران امضا خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، معاون رئیس شرکت پالایشگاهی لوتوس اعلام کرد، این شرکت لهستانی که ماه گذشته اولین محموله نفت خام خود از ایران را خریداری کرد، احتمالا یک قرارداد نفتی بلندمدت با تهران امضا خواهد کرد.






دو نفتکش حامل 2 میلیون بشکه نفت خام ایران در اواسط ماه اوت به بندر گدانسک در ساحل دریای بالتیک رسید. مارسین جاسترزبسکی گفت: «پس از آنکه نفت ایران پالایش شد، ما نتایج تحلیل‌ها را بررسی خواهیم کرد و مشخص خواهد شد که آیا ما می‌توانیم در نهایت یک توافق بلندمدت با ایران برای تحویل نفت در گدانسک منعقد کنیم یا نه.»





لهستان بخش عمده‌ای از نفت و گاز خود را از روسیه وارد می‌کند، اما این کشور قصد دارد وابستگی خود به منابع انرژی روسیه را کاهش دهد. شرکت پی کی ان اورلن، بزرگترین رقیب شرکت لوتوس اوایل امسال قراردادی را برای خرید نفت از شرکت سعودی آرامکو به امضا رساند. لوتوس اعلام کرده 25 درصد از نفتی که این شرکت پالایش می‌کند از منابعی غیر از روسیه تامین می‌شود.

 

 

 

منبع: تسنیم

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;